آشنایی با انواع پارچه پیراهنی

آشنایی با انواع پارچه پیراهنی

انواع پارچه پیراهنی مدل‌های گوناگون و قیمت‌های متفاوتی دارند که اطلاع از قیمت خرید و فروش عمده آن‌ها در بازارهای پارچه کشور، نیازمند تمامی تولیدی‌های پوشاک و فروشندگان پارچه است. پیراهن در مدل‌های مردانه و زنانه تولید می‌شود که برای آقایان یکی از اصلی‌ترین پوشاک است و بیشترین مصرف پارچه پیراهنی برای این منظور است. بنابراین می‌توان گفت کسب و کار فروش پارچه های پیراهنی و تولید انواع پیراهن حاشیه سود بسیار خوبی دارند و همواره پر رونق هستند. کارخانجات نساجی بسیاری در کشور هستند که انواع پارچه های پیراهنی را با طرح های بسیار شیک، جدید و با کیفیت های متعدد تولید می‌کنند و هرکدام را در بازار پارچه عرضه می‌کنند.
اما با وجود این گستردگی تولید چه لزومی به واردات پارچه پیراهنی از کشورهایی مانند چین و هند است؟ همچنین چرا با دسترسی آسان برای خرید پارچه، چرا مشتریان دچار سردرگمی می‌شوند و پارچه های باب میل خود را نمی‌توانند خریداری کنند؟ در مرحله اول برای خرید جنس خوب پارچه مخصوص پیراهن، باید تا حدودی با مشخصات پارچه های تولید شده آشنایی داشته باشید تا در نهایت بتوانید پارچه مورد نظر خود را خریداری کنید. بنابراین بهتر است با روند تولید و توزیع بهترین پارچه های پیراهنی آشنا شوید.

کارخانه تولید پارچه پیراهنی

پیشرفت صنعت پوشاک، حجم انبوه تقاضا و تنوع مدل‌های پارچه باعث افزایش تولید پارچه های مورد استفاده پیراهن های مردانه و زنانه شده است. تعداد بسیار زیادی از کارخانه‌های بافندگی پارچه های پیراهنی در کشور و بخصوص در شهر های اصفهان و یزد هستند که پارچه های پیراهن را با نخ های متفاوتی تولید می‌کنند. تعداد بسیار زیاد کارخانجات بافندگی موجب تولید پارچه به روز و مطابق به درخواست صنعت پوشاک و سلیقه مشتریان شده است.

مشتریان کارخانجات نساجی پارچه پیراهنی

معمولا خرید تولیدات انبوه کارخانجات پارچه را عمده فروشان پارچه و تولیدی‌های بزرگ پوشاک پوشش می‌دهند. خرید انبوه این دو متقاضی که باعث گسترش تولیدات کارخانه‌های پارچه و توزیع سراسری آن می‌شود. البته مشتریان انواع پارچه پیراهنی تولید شده فقط مربوط به این دو گروه نخواهد بود و تولیدی های پوشاک کوچکتر و حتی شخصی دوزها نیز از خریداران اینگونه پارچه ها هستند که از طریق عمده فروشان و خرده فروشان پارچه پوشش داده می‌شوند.

هدف اصلی تولید پارچه، توزیع و استفاده آن در بخش پوشاک است به همین خاطر است که این دو گروه بسیار به یکدیگر وابسته هستند. برای مثال چنانچه ابتدا پارچه و در نهایت پیراهن دوخته شده باب میل مشتریان نباشد هر دو صنعت دچار ضرر خواهند شد. به همین دلیل کارخانجات نساجی پارچه پیراهن، باید تولیداتشان مطابق سلیقه مصرف کننده نهایی باشد تا با فروش بسیار انبوه و پر سود مواجه شوند.

آشنایی با انواع پارچه پیراهنی

انواع پارچه پیراهنی

جهت آشنایی با مدل‌های پارچه پیراهنی بهتر است تا حدودی با نحوه تولید و مشخصات الیاف هرکدام از آنها آشنا شوید. پارچه های مخصوص پیراهن با دستگاه‌های بافندگی نساجی تخت بافت یا همان تاروپودی بافته می‌شوند و از الیاف طبیعی، مصنوعی یا هر دو برای بافت این نوع از پارچه‌ها استفاده می‌شود. عرض پارچه های پیراهن ۱۵۰ سانتی متر است که معمولا در کارخانه با متراژ ۴۰ یا ۵۰ طاقه پیچی می‌شوند.

پس از بافت پارچه، نوع و کیفیت تکمیل پارچه است که باعث افزایش لطافت پارچه خواهد شد و می‌تواند در فروش عمده و بسیار خوب آن تاثیر گذار باشد. جدا از اینکه بافت پارچه با چه نوع نخی بوده، یک تکمیل بسیار عالی پارچه می‌تواند موجب افزایش کیفیت نهایی شود و مشتریان با لمس پارچه مجذوب آن می‌شوند.

نکاتی برای خرید آگاهانه انواع پارچه پیراهنی

به خوبی می‌دانید که مرحله اول خرید پارچه، مدل پارچه است که با نگاه اول به دل مشتری می‌نشیند. همین مورد در هنگام خرید انواع پیراهن نیز به خوبی صدق می کند، هر مشتری زمانی حاضر به لمس پیراهن و بررسی آن خواهد شد که طرح و مدل پارچه آن مورد پسندش باشد. بنابراین مهمترین و ابتدایی‌ترین قدم جهت فروش عمده پارچه پیراهنی، مدل و رنگبندی پارچه است که چشم مشتری را مجذوب خود کند.
سلیقه افراد ذاتی است اما شرایط اقلیمی و قومیتی تا حدودی بر سلیقه افراد تاثیر گذار است و خریداران پارچه باید مطابق با سلیقه حداکثری مشتریان خود اقدام به خرید کنند. برای مثال برخی از شهرها چندان علاقه ای به مدل های شلوغ یا با رنگبندی بسیار روشن نخواهند داشت و طرح‌های ساده و رنگ‌های تیره را ترجیح می‌دهند. با توجه به این موضوع اطلاع درباره تقسیم بندی پارچه پیراهنی از لحاظ اهمیت پیدا می‌کند. به طور کلی باید گفت که پارچه های پیراهنی از لحاظ ظاهری به دو نوع طرحدار و ساده تقسیم بندی می شوند.

پارچه پیراهنی طرحدار:

زمانی که صحبت از طرح پارچه پیراهن به میان می‌آید، منظور مدل‌های چهارخانه، راه راه و مدل‌های چاپی است. همانطور که متخصصان در صنعت مد به خوبی می‌دانند که مدل و سایز طرح‌های چهارخانه و راه راه پارچه برای چه سنین و قشری از جامعه مناسب است، تولید کنندگان پارچه و خریداران نیز باید نسبت به این موضوع آگاهی کسب کنند. بدون هیچگونه تردیدی، تولید پارچه مخالف سلیقه مشتریان و عدم هماهنگی میان طرح‌ها و رنگبندی هرکدام، علاوه بر اعمال ضرر به کارخانه، تولیدی‌های پوشاک را نیز با خرید نا آگاهانه دچار ضرر خواهد کرد. پارچه های چاپی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود و طراحی چاپ مورد نظر باید سنجیده و مطابق با نیاز صنعت پوشاک پیش رود که در نهایت برای هرکدام از کسب و کارهای مرتبط موجب سودآوری شوند.

هنگام خرید پارچه های پیراهنی چاپی علاوه بر بررسی زیر دست و نخ پارچه باید کیفیت چاپ نیز مورد بررسی قرار گیرد. برخی از کارخانه های چاپ پارچه هستند که بهترین چاپ ممکن با ثبات رنگ بسیار عالی را بر پارچه اعمال می‌کنند. پارچه های چاپی توانسته‌اند نظر بسیاری از قشر جوان را به خود جذب کنند و رونق فراوانی به فعالان در کسب و کار تولید پارچه و تولید پوشاک بخصوص پیراهن مردانه دهند.

پارچه پیراهنی ساده:

پارچه پیراهنی ساده همانطور که از نامش مشخص است صرفا از رنگبندی مختلف تشکیل شده است و هیچگونه طرحی ندارد. این پارچه به نام پارچه تترون پیراهنی شناخته شده است. البته این سادگی چندان هم برای کارخانجات پارچه و تولیدی‌های پوشاک ساده نخواهد بود. به این خاطر که رنگ پارچه نیز باید موجب جلب توجه مشتری می‌شود. برای مثال چندین رنگ قرمز پارچه از تعدادی کارخانه را که در کنار هم مقایسه کنید، قطعا متوجه جذابیت و کیفیت رنگ بهتر برخی از آن‌ها خواهید شد.

پارچه تترون پیراهنی:

پارچه های تترون یکی از پرفروش‌ترین پارچه های تولید شده کارخانجات نساجی هستند که سهم انبوهی در میان تولیدات پارچه کشور دارند. پارچه های تترون در عرض‌های گوناگونی تولید می‌شوند که عرض‌های ۱۵۰ سانتی متر و ۳ متر آن برای دوخت پیراهن مناسب و کاربردی است. انواع پارچه پیراهنی تترون رنگبندی گوناگونی دارند و کارخانجات تولیدی تترون، دارای کالیته رنگبندی مختلفی حدود ۴۰ تا ۷۰ رنگ را خواهند داشت.
پارچه تترون درنا، پارچه بروجرد، سهند، پارس، سیب، عمید، آیدین، کاشان، سوره، پلوتون و … از جمله کارخانه‌های تولید کننده انواع تترون هستند. در بازار پارچه علاوه پارچه های تترون ساده و طرحدار، مدل‌های گوناگون پارچه پیراهنی خارجی نیز به وفور معامله می شوند.

آشنایی با انواع پارچه پیراهنی

آیا با پارچه های تترون خارجی آشنایی دارید؟

پارچه تترون پیراهنی خارجی

برخی از پارچه های خارجی از درصد نخ و کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند که همین عامل موجب استقبال بسیاری از تولیدی های پیراهن از اینگونه پارچه ها شده است. برای مثال شرکت‌های نفت و گاز، شرکت‌های خصوصی و دولتی، آتش نشانی، نیرو های دریایی و … که تمایل به خرید پارچه هایی با درصد نخ بالایی دارند، معمولا از پارچه های وارداتی استفاده می‌کنند. در میان برندهای متفاوت پارچه های وارداتی، پارچه های تترون ژاپن eurotex، تترون تایلندی tti و برخی از مدل‌های هندی بسیار مشتری پسند هستند. قطعا تفاوت قیمت پارچه های وارداتی با نمونه‌های مشابه داخلی موجب شده است که تنها بخش‌های محدودی به سراغ اینگونه پارچه های تترون پیراهنی بروند.

پارچه های پیراهنی کشی

همانطور که می دانید در گذشته خرید پیراهن برای آقایان حکم یک لباس رسمی را داشته است. برای مثال برای حضور در محل کار، جلسات یا به عنوان لباس‌های مهمانی انتخاب می‌شده است. اما این انتخاب با تولید پارچه های پیراهنی کشی دست خوش تغییر و تحول فراوانی شد. تولید پیراهن های اسپرت و جوان پسند با به کارگیری پارچه های کشی روز به روز افزایش یافت و خوشبختانه مورد استقبال آقایان نیز قرار گرفته است و حاشیه سود خوبی برای تولید کنندگان پارچه و پوشاک تامین کرده است. پارچه های کشی که با به کار گیری الیاف لاکرا یا همان کش در عرض و طول پارچه تولید می‌شوند، کشسایی و راحتی بسیار خوبی را به پارچه می‌دهند.

بنابراین راحتی و تنپوش بسیار خوب این پارچه ها عامل اصلی استقبال جوانان شده است. معمولا الیاف لاکرا در عرض پارچه به کار برده می‌شوند که به اصطلاح بافندگی پود کش هستند.
همچنین اگر لاکرا در تار و پود پارچه استفاده شود به اصطلاح در بازار به آن بنگال پیراهنی گفته می‌شود. انواع پارچه پیراهنی کشی که در بازار خرید و فروش می شوند، همانند مدل های پیراهنی که قبلا توضیح دادیم به شکل بافت های چهارخانه، راه راه و چاپی تولید و تکمیل می‌شوند. پارچه های جین، تنسل، نخی یا کدری، پارچه های پشمی یا اکرولیک و کتان نیز از جمله پارچه های پیراهنی هستند که هرکدام متناسب با فصل برای دوخت پیراهن در بازار معامله می‌شوند.

آشنایی با انواع پارچه پیراهنی

برند های معروف انواع پارچه پیراهنی

کارخانه های بسیاری هستند که انواع پارچه پیراهنی چهارخانه و طرح دار را با جدیدترین طراحی و مدل‌های به روز تولید می‌کنند.
برای مثال به چندین مورد آن‌ها می‌پردازیم: کارخانه پارچه شمیم، ونوس طلایی، بوریا، زرنگار، فانوس طلایی، آرینا، ممتاز یزد، آیدین، فخرتکس و … جمله تولید کنندگان پارچه های پیراهنی چهارخانه، راه راه و طرحدار هستند.
کارخانه‌های معروف پارچه پیراهنی تترون نیز مانند بروجرد، عمید، سهند، پارس، درنا، سوره، زرین تکس و … از برند های مشهور در زمینه تولید پارچه تترون ساده هستند.

قیمت عمده پارچه پیراهنی

قیمت نهایی انواع پارچه پیراهنی به چندین عامل بستگی دارد که تا کنون تمامی موارد را توضیح دادیم اما برای جمع بندی و خرید به قیمت عمده به آنها اشاره می‌کنیم.

همانطور که می‌دانید، نوع نخ مصرفی پارچه پیراهن، نوع تکمیل و بافندگی کارخانه پارچه، طراحی به روز و پیشرفته پارچه، تجربه و تبحر کارخانه و یک نکته مهم، دسترسی نزدیک‌تر به کارخانه و یا عاملان فروش آن در قیمت خرید عمده پارچه پیراهنی تاثیر دارد.

خرید انواع پارچه پیراهنی

مطمئنا زمانی که برای خرید عمده پارچه های پیراهنی در بازارهای بزرگ مانند تهران و اصفهان حضور پیدا کرده باشید، متوجه تفاوت قیمت پارچه با مغازه داران و بازارهای شهر خود شده‌اید.
قطعا شهر هایی مانند اصفهان و یزد که کارخانجات نساجی در آن فعالیت دارند، انواع پارچه پیراهن را با قیمت مناسب‌تری به دست مشتری می‌رسانند. همچنین بسیار آسان می‌توان با خود کارخانه و حتی نمایندگان فروش آنها ارتباط بگیرید و بهترین پارچه های پیراهنی را به قیمت عمده و ارزان خریداری کنید. خرید اینترنتی و غیر حضوری انواع پارچه پیراهنی نیز امروزه بسیار آسان شده است و خریداران عمده پارچه، بدون صرف هزینه اضافی می‌توانند طرح‌های مورد پسندشان را از طریق باربری دریافت کنند.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *