انتخاب پارچه مانتو

راهنمایی برای انتخاب پارچه مانتو بهاری

مانتو جزو لباس‌ها و پوشش‌هایی است که خانم‌ها برای بیرون رفتن و مهمانی از آن استفاده می‌کنند. با رسیدن عید و فصل بهار بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دهند مانتوهایی مناسب با این فصل بپوشند که آن‌ها را شیک و خاص جلوه دهد به همین دلیل به سراغ خرید پارچه مانتو بهاری می‌روند.
مانتوهای بهاری به دلیل متنوع بودن انواع پارچه و رنگ‌بندی‌های جذاب طرفداران زیادی پیدا کرده است. انتخاب این مانتوها ظاهری جذاب و زیبایی به شما می‌دهد. پارچه مانتو بهاری انواع مختلفی دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. ما در این مقاله می‌خواهیم شما را با پارچه‌های مناسب برای دوخت مانتوهای بهاری آشنا کنیم تا انتخاب راحت و خرید مناسب‌تری داشته باشید.

معرفی پارچه مانتو بهاری

پارچه‌های مانتویی بهاره هر روزه در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند که پارچه‌هایی مثل پارچه کرپ، حریر، نخی، کتانی، ریون، ویسکوز، لنین، لی کاغذی و جین از پرطرفدارترین این نوع پارچه‌ها هستند که ما در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

۱٫ پارچه‌های ریون

پارچه‌های از جنس ریون برای هوای بهاری بسیار مناسب هستند. از مزیت‌های پارچه ریون می‌توان به قیمت نسبتاً ارزان، قابلیت کشی بودن، چروک نشدن و لطافت بالا اشاره کرد. اگر به دنبال مانتویی سبک و با کیفیت هستید این پارچه برای شما بسیار مناسب خواهد بود.

۲٫ پارچه‌های کتانی

یکی دیگر از پارچه‌های مناسب مانتو بهاری پارچه‌های کتانی هستند که شما را در فصل بهار خنک نگه می‌دارند. این نوع پارچه در سه مدل مختلف ضخیم، پیچ و سبک تولید می‌شوند که جنس پیچ آن سبک‌ترین نوع پارچه به شمار می‌رود به همین دلیل برای فصل بهار مناسب است. تنها مشکل این نوع پارچه چروک شدن آن است.

۳٫ پارچه‌های کرپ

 پارچه‌های کرپ از پرطرفدارترین نوع پارچه مانتو بهاری به شمار می‌روند زیرا از کیفیت بالایی برخوردارند به همین علت قیمت آن‌ها نسبت به دیگر پارچه‌ها گران‌تر است. پارچه‌های کرپ معمولاً از ویسکوز، پشم و ابریشم ساخته می‌شوند. اگر به دنبال مانتویی هستید که بعد از پوشیدن آن خوش استایل به نظر برسید پارچه‌های کرپ گزینه مناسبی هستند.

۴٫ پارچه‌های لی

یکی دیگر از پارچه‌هایی که برای دوخت مانتوهای بهاری بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد پارچه لی است. این نوع پارچه‌ها معمولاً از جنس‌های پنبه یا ویسکوز تهیه می‌شوند رنگ‌بندی و طرح‌های متنوع این پارچه باعث شده تا بسیاری از خانم‌ها مجذوب آن شوند.

۵٫ پارچه‌های جین

این نوع پارچه‌ها از دوام و کیفیت خوبی برخوردار هستند و از ویژگی‌های خاص آن می‌توان به کشی یا کشی نبودن، ضخامت زیاد و کم اشاره کرد که می‌توانید با توجه به سلیقه خود آن را انتخاب کنید. استفاده از مانتوهایی از جنس پارچه جین می‌تواند یک استایل اسپرت و شیک به شما هدیه دهد به همین دلیل مورد استقبال بسیاری از خانم‌ها قرار گرفته است تا در فصل بهار از آن استفاده کنند.

۶٫ پارچه‌های ویسکوز

پارچه‌های ویسکوز از محبوب‌ترین پارچه مانتو بهاری به شمار می‌روند چراکه از دوام و کیفیت خوبی برخوردارند. پارچه ویسکوز بیشتر از جنس پارچه‌های پنبه‌ای تهیه شده است و به همین دلیل به خنک ماندن فرد کمک می‌کند. این نوع پارچه‌ها حالت کششی دارند که باعث می‌شود بعد از پوشیدن خوش‌فرم به نظر برسید.

۷٫ پارچه‌های حریر

این نوع پارچه‌ها از جنس ابریشم طبیعی و خالص هستند به همین دلیل نازک بوده و از لطافت خوبی برخوردارند ولی به دلیل اینکه آسیب‌پذیرتر هستند بیشتر به‌عنوان تزیینات در مانتو بهاری استفاده می‌شوند؛ اما اگر قصد دارید از این پارچه به‌عنوان مانتو بهاری استفاده کنید باید در شستشو و مراقبت از آن دقت زیادی به خرج دهید.

۸٫ پارچه‌های پنبه‌ای یا نخی

یکی از گزینه‌های مناسب برای مانتوهای بهاری پارچه‌های نخی است. این پارچه‌ها نازک، سبک و خنک هستند و باعث می‌شوند در فصل بهار احساس گرما نکنید. تنها مشکل پارچه‌های پنبه‌ای یا نخی چروک شدن آن‌ها است. بهتر است قبل از دوخت مانتو پارچه را بشویید تا بعد از دوخت آب نرفته و کوتاه نشود.

۹٫ پارچه‌های لنین

این نوع پارچه هم بیشتر از الیافی مثل پنبه، ویسکوز و پلی‌استر تهیه شده است و هرچه درصد پنبه در آن بیشتر باشد قطعا از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود. از ویژگی‌های پارچه لنین سبک بودن، خنک بودن، قدرت جذب بالا و…است. مانتوهایی از این جنس برای فصل بهار بسیار کاربردی و مناسب هستند زیرا شما را جذاب‌تر نشان می‌دهند.

نکاتی برای انتخاب پارچه مانتو بهاری

۱٫ جنس پارچه

یکی از نکته‌های اصلی در هنگام خرید پارچه مانتویی توجه به جنس پارچه است. مانتو بهاری باید نازک باشد تا فرد را در مقابل گرما خنک نگه دارد. همچنین وزن آن سبک باشد تا فرد احساس سنگینی نکند. انتخاب صحیح در جنس پارچه قطعاً مانتویی با کیفیت به شما خواهد داد.

۲٫ لطافت و نرمی پارچه

مهم‌ترین نکته در خرید پارچه مانتو بهاری که باید توجه زیادی به آن داشته باشید لطافت و خنک بودن پارچه است به همین علت در فصل بهار پارچه‌های نخی نیز فروش بیشتری دارند. معمولا اکثر تولیدی‌ها برای دوخت مانتوهای بهاری همیشه به دنبال خرید عمده پارچه‌هایی هستند که از لطافت بالایی برخوردارند.

۳٫ قیمت پارچه

همان‌طور که گفتیم پارچه‌های مانتو بهاری در انواع و با ویژگی‌های مختلفی تولید می‌شوند به همین دلیل قیمت آن‌ها نیز با هم متفاوت است. اگر به دنبال مانتویی با دوام و باکیفیت هستید قطعا باید هزینه بیشتری بپردازید. چنانچه قصد خرید عمده پارچه مانتو بهاری را دارید می‌توانید بهترین پارچه‌های مانتویی متناسب با این فصل را از تولیدکنندگان پارچه با قیمت مناسب و ارزان به صورت عمده خریداری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *