خرید عمده پارچه بیمارستانی

راهنمای خرید عمده پارچه بیمارستانی

امروزه بیمارستان‌ها برای تهیه لباس‌هایی مثل یونیفرم پرسنل پزشکی، لباس فرم بیماران، لباس اتاق عمل و… از پارچه‌هایی مخصوص استفاده می‌کنند که هرکدام بسته به کاربرد خود از رنگ‌ها و جنس‌های مختلفی تهیه شده‌اند. بیمارستان محیطی است که به طور مداوم در معرض ویروس‌ها و باکتری‌ها قرار دارد و باید ضدعفونی شود بنابراین باید از پارچه‌هایی استفاده شود تا در برابر شستشو انواع شوینده‌ها و مواد ضدعفونی‌کننده مقاوم باشد. به همین جهت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اقدام به خرید عمده پارچه بیمارستانی از تولیدی‌ها و کارخانه‌های معتبر می‌کنند.

برخی کارخانه‌ها و تولیدی‌های این نوع پارچه در مناقصه‌هایی که توسط بیمارستان برگزار می‌شود شرکت می‌کنند و هرکدام که قیمت مناسب‌تری را پیشنهاد دهند برنده خواهد بود. خرید و فروش عمده پارچه‌های بیمارستانی برای این تولیدی‌ها امتیاز بزرگی محسوب می‌شود ما در این مطلب قصد داریم تا با معرفی انواع پارچه بیمارستانی به شما در خرید و فروش عمده این پارچه‌ها کمک کنیم.

معرفی انواع پارچه بیمارستانی

۱٫ پارچه تترون

یکی از پرمصرف‌ترین و پرکاربردترین پارچه‌ها برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پارچه‌های تترون هستند این پارچه‌ها در متراژهای متفاوت تولید و عرضه می‌شوند؛ مثلا تترونی با عرض ۱/۵ متر وزنی حدود ۱۵۰ تا ۱۹۰ گرم دارد که برای دوختن لباس‌ها استفاده می‌شود.

برای ملحفه‌ها و روتختی‌ها از پارچه‌هایی با عرض ۲ متر استفاده می‌شود. از ویژگی‌های پارچه تترون می‌توان به لطافت، مقاومت بالا در مقابل شستشو، رنگ‌بندی متنوع، قیمت مناسب، سبک بودن و راحتی آن اشاره کرد. اگر قصد خرید عمده پارچه بیمارستانی دارید پارچه تترون می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

۲٫ پارچه ترگال ساده و ترگال کجراه

از این نوع پارچه‌ها برای مواردی مثل لباس بیماران، روتختی، لباس پرسنل و … استفاده می‌شود. این پارچه رنگ‌های متنوعی دارد که بیشترین رنگ مورد استفاده آن رنگ سفید و سبز است. پارچه ترگال کجراه نیز وزنی بین ۲۷۰ تا ۲۹۰ گرم دارد و نسبت به پارچه ترگال ساده مقاومت و ضخامت بالاتری دارد. به همین دلیل برای لباس پرسنل پزشکی کاربرد فراوانی دارد. تفاوت میان پارچه ترگال ساده و کجراه در وزن و بافت آن‌ها است.

۳٫ پارچه فلامنت

جنس این پارچه از فلامنت است این نوع پارچه‌ها هم به صورت ساده و هم طرح دار و در رنگ‌هایی مثل آبی، صورتی و سبز وجود دارند. عرض این پارچه‌ها حدودا ۱/۵ متر است و بیشتر برای لباس بیماران کاربرد دارد. قیمت پارچه فلامنت نسبت به دیگر پارچه‌ها ارزان‌تر است. اگر قصد خرید عمده پارچه بیمارستانی آن هم با قیمت ارزان‌تری دارید می‌توانید پارچه فلامنت را انتخاب کنید

۴٫ پارچه فلامنت پنبه‌ای

این نوع پارچه ترکیبی مانند پارچه فلامنت دارد با این تفاوت که از پنبه هم در ترکیب آن استفاده شده است. به همین علت از لطافت بالایی برخوردار است. پارچه فلامنت پنبه‌ای نسبت به پارچه فلامنت ساده قیمت بیشتری دارد.

۵٫ پارچه اسپان باند

این نوع پارچه به پارچه‌های یک‌بارمصرف نیز معروف‌اند و در عرض‌های مختلفی بین ۱۰۰ تا ۱۶۰ تولید می‌شوند که هرکدام بسته به متراژ از وزن و گرماژ متفاوتی برخوردارند. این پارچه‌ها در رنگ‌بندی‌های متنوعی مثل سفید، آبی، قرمز، سبز، صورتی و…عرضه می‌شوند. پارچه اسپان باند بیشتر برای لباس‌های جراحی، کاور کفش، کلاه اتاق عمل، ماسک‌ها که یک‌بارمصرف هستند استفاده می‌شود.

۶٫ پارچه اس ام اس

پارچه اس ام اس یکی دیگر از انواع پارچه بیمارستانی است که تقریبا شبیه به پارچه‌های اسپان باند است. تنها تفاوت این پارچه با پارچه اسپان باند وجود لایه‌ای در بافت آن است که از نفوذ باکتری‌ها و میکروب‌ها به آن جلوگیری می‌کند به همین دلیل برای ماسک، لباس اتاق عمل و… گزینه خوبی محسوب می‌شوند. این نوع پارچه هم در متراژ و گرماژ متفاوتی به بازار عرضه می‌شود.

۷٫ پارچه ویسکوز

در جنس این پارچه از نخ مرغوب استفاده شده است به همین دلیل کیفیت بالایی دارد. طرح‌های متنوع و رنگ‌های جذاب این پارچه باعث شده تا از قیمت بالاتری نسبت به دیگر پارچه‌ها برخوردار باشد. از این پارچه نیز برای دوخت لباس بیماران استفاده می‌شود.

۸٫ پارچه ملحفه

ملحفه‌ها کاربرد و مصارف زیادی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دارند به همین دلیل باید هنگام خرید عمده پارچه بیمارستانی ملحفه‌ای به آن توجه ویژه‌ای داشت ملحفه‌ها باید لطیف، نرم و ضد حساسیت باشند تا هیچ گونه مشکلی برای افراد و بیماران به وجود نیاید.

۹٫ پارچه برزنت

این نوع پارچه‌ها ضخامت بالایی داشته و مایعات را به خود جذب نمی‌کنند به همین دلیل برای زیرانداز بیماران با شرایط خاص مثل بیمارانی که خونریزی داشته و یا توانایی کنترل ادرار را ندارند بسیار مناسب هستند تا به راحتی قابل شستشو باشند.

۱۰٫ پارچه پرده‌ای

پارچه‌های پرده‌ای برای پنجره‌ها کاربرد دارند و بیمارستان‌ها با توجه به سلیقه خود اقدام به خرید این پارچه‌ها می‌کنند. خرید عمده این پارچه‌ها برای بیمارستان اهمیت دارد چرا که ترجیحا از پرده‌های ساده استفاده می‌شود که قیمت ارزان‌تری دارند.

پارچه بیمارستانی چیست

نکاتی مهم برای انتخاب و خرید عمده پارچه بیمارستانی

۱٫ مقاومت بالا در مقابل شستشو

مهم‌ترین نکته‌ای که برای خرید عمده پارچه بیمارستانی باید در نظر داشت مقاومت آن است. ازآنجایی‌که پارچه‌های بیمارستانی باید مرتب شسته شوند نباید کیفیت خود را از دست بدهند یا رنگ پس دهند.

۲٫ ضد حساسیت بودن

پارچه‌های بیمارستانی باید ضد حساسیت باشند. پارچه‌هایی که دارای پلاستیک هستند از کیفیت و مرغوبیت کمتری برخوردارند سعی کنید در هنگام خرید عمده پارچه بیمارستانی، ضد حساسیت بودن آن را در نظر بگیرید و از پارچه‌های با جنس بهتر استفاده کنید.

۳٫ خنک بودن

نکته دیگری که برای خرید عمده پارچه بیمارستانی باید به آن توجه ویژه‌ای داشت خنک بودن پارچه‌ها است. پارچه باید قابلیت تهویه داشته باشد تا در فصل گرما برای بیماران و یا افراد دیگر ناراحتی ایجاد نکند.

۴٫ محل استفاده از پارچه

دیگر نکته‌ای که برای خرید پارچه بیمارستانی باید در نظر گرفت کاربرد آن است؛ مثلا پارچه‌های ملحفه‌ای برای دوخت لباس مناسب نیستند و هر پارچه‌ای باید با توجه به کاربرد آن خریداری شود.

۵٫ مدت استفاده از پارچه

یکی دیگر از نکته‌های حائز اهمیت در خرید عمده پارچه بیمارستانی مدت‌زمان استفاده از آن است مثلا برخی مکان‌ها نیاز دارند تا از لباس یک بار مصرف استفاده کنند که قیمت آن‌ها از دیگر پارچه‌ها کمتر است.

۶٫ کیفیت و قیمت پارچه

قیمت پارچه‌های بیمارستانی با توجه به عواملی مثل جنس و کیفیت با هم متفاوت هستند؛ مثلا پارچه‌های ترگال و تترون چون بیشترین کاربرد را در بیمارستان‌ها دارند پس از قیمت بالاتری نسبت به دیگر پارچه‌ها برخوردارند.

۷٫ لطافت بالا

به دلیل اینکه پارچه‌های بیمارستانی در تماس مستقیم با پوست قرار دارند پس باید جنسی استفاده کرد که هم سبک و هم ضد حساسیت و راحت باشد.

۸٫ وزن پارچه

دیگر نکته مهم برای خرید عمده پارچه بیمارستانی وزن و یا گرماژ آن است. همان‌طور که گفته شد پارچه‌ها در عرض‌ها مختلف و با وزن‌های متفاوتی تولید می‌شوند پس باید متناسب با هر بخش و هر مکانی پارچه مناسب را خریداری کرد هرچه وزن پارچه بیشتر باشد مشخص است که از بافت بالاتری هم برخوردار است.

سخن آخر

بیمارستان‌ها به دلیل اینکه نیازمند پارچه‌های مخصوص بیمارستانی هستند پس ترجیح می‌دهند با کارخانه‌ها و تولیدی‌های این نوع پارچه‌ها ارتباطی مستقیم داشته باشند و اقدام به خرید عمده پارچه بیمارستانی کنند. این کار باعث کاهش هزینه‌ها و تحویل سریع‌تر آن می‌شود. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به دنبال خرید عمده این پارچه‌ها هستید باید به مراکز معتبر مراجعه کنید تا پارچه موردنظر خود را با قیمت مناسب و کیفیت بالاتری تهیه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *