مصارف انواع پارچه بیمارستانی چیست

مصارف انواع پارچه بیمارستانی چیست؟

پارچه همچون دنیای رنگارنگ گل‌ها دارای هزاران طرح، رنگ، جنس و مدل است که هریک از آن‌ها برای مصارف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از انواع پارچه که در سراسر جهان بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، انواع پارچه بیمارستانی است. انواع پارچه بیمارستانی از آن دست پارچه هایی هستند که وجود آن در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی امری حیاتی است و به منظور خرید آن‌ها باید نکات مختلفی را مورد بررسی قرار داد. این پارچه در بیمارستان‌ها برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

پارچه بیمارستانی برای لباس فرم بیمار

از عمده مصارف انواع پارچه پارچه بیمارستانی به منظور تهیه فرم لباس بیمار است. در تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به منظور ایجاد نظم و همچنین فراهم کردن راحتی بیماران فرم‌هایی را تهیه می‌کنند که پارچه مورد استفاده برای آن‌ها باید ویژگی‌هایی داشته باشد. از ویژگی‌هایی که پارچه مورد استفاده برای فرم بیمار باید داشته باشد، می‌توان به نرمی، وزن سبک، لطافت، ضد آلرژی بودن، کیفیت بالا و قیمت مناسب آن‌ها اشاره کرد. انواع پارچه بیمارستانی مورد استفاده برای دوخت فرم بیمار باید از دوام و استحکام بالایی برخوردار باشد تا با شستشوی مدارم کیفیت آن حفظ شود.

یونیفرم پرسنل اعم از پزشک، پرستار و حراست

اصلی‌ترین هدف از پوشیدن روپوش در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داشتن حفاظ بدنی در برابر خطرات احتمالی موجود در بیمارستان‌ها است. همچنین هدف دیگر از پوشیدن لباس فرم در بیمارستان‌ها دسته‌بندی پرسنل است تا مراجعه کنندگان دچار مشکل نشوند.

همه ما فرم پزشکان را با رنگ سفید و بدون هیچ گونه تزیینات و تجملاتی می‌شناسیم. به منظور دوخت فرم پزشکان از پارچه های باکیفیت و بادوامی مثل پنبه و پی استر استفاده می‌شود تا با شستشوی مداوم از بین نرود. هرچند در محیط بیمارستان پزشکان همیشه با فرم سفید دیده می‌شوند ولی رنگ روشن این فرم باعث انقباض و تنگی چشم‌ها می‌شود و به همین دلیل در اتاق عمل تمامی افراد از فرم آبی یا سبز استفاده می‌کنند. استفاده از رنگ سبز باعث ایجاد تضادی می‌شود و در نتیجه حواس جراح از رنگ قرمز (خون) پرت می‌شود و می‌تواند بهتر روی عمل تمرکز کند.

انواع پارچه بیمارستانی در ملزومات اتاق بیمار

از دیگر قسمت‌هایی که در آن انواع پارچه بیمارستانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اتاق بیمار است. روتختی، پرده و ملحفه اتاق بیمار باید با استفاده از پارچه‌های باکیفیتی تهیه شوند. همچنین روتختی و ملحفه باید به گونه‌ای انتخاب شود که باعث ایجاد حساست برای بیمار نشود و از لطافت بالایی برخوردار باشد تا در صورت استفاده طولانی مدت بیمار دچار آسیب نشود.

سایر مصارف پزشکی و بهداشتی

از انواع پارچه های بیمارستانی برای سایر مصارف پزشکی مانند بانداژ و … نیز استفاده می‌شود. این پارچه ها باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا برای بیمار مشکلی را ایجاد نکنند. همچنین در موارد بسیاری در بیمارستان‌ها از پارچه های یکبار مصرف استفاده می‌شود که این امکان را برای کادر درمانی فراهم می‌آورند تا پس از یکبار استفاده بتوانند آن را دور بیندازند و پارچه دیگری استفاده کنند.

سخن آخر

با توجه به آنچه گفته شد، در خواهیم یافت که پارچه های بیمارستانی یکی از پرمصرف‌ترین اقلام پارچه هستند که از آن‌ها در مصارف مختلفی بهره گرفته می‌شود. عرضه این نوع پارچه در بازار با حجم قابل توجهی روبرو است و در بسیاری از موارد شاهد پارچه های بیمارستانی با رنگ‌های سفید، آبی، صورتی و سبز هستیم که همه آن‌ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و در موارد خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *