انواع پارچه بهاری

معرفی انواع پارچه بهاری

بهار یکی از زیباترین فصل‌های سال است که به دلیل آنکه از سرمای هوا کاسته می‌شود و هنوز گرمای طاقت فرسای تابستان آغاز نشده، باید پوشش مناسبی برای این فصل از سال انتخاب کنیم. به دلیل اینکه فصل بهار فصل گل و سبزه است، بسیاری تمایل دارند تا پوشاک بهاری خود را همگام با طبیعت و در رنگ‌های روشنی انتخاب کنند. برای بهار پارچه‌های مناسب این فصل نیز تولید شده که نه ضخامت پارچه‌های زمستانی را دارند و نه به نازکی پارچه‌های تابستانی هستند و به همین دلیل با استفاده از آن‌ها می‌توان پوشاک مناسب این فصل را به راحتی تهیه کرد. در ادامه این مقاله با انواع پارچه بهاری بیشتر آشنا خواهیم شد تا بتوانید پارچه‌ای مناسب و زیبا برای این فصل از سال انتخاب کنید.

پارچه پنبه

پارچه پنبه‌ای یکی از بهترین گزینه‌ها برای فصل تابستان و بهار است. این پارچه از قیمت مناسب و کیفیت خوبی برخوردار بوده و به همین دلیل می‌توان با خیال آسوده‌تری نسبت به خرید آن اقدام کرد. دلیل انتخاب پارچه پنبه ای برای بهار آن است که این پارچه وزن سبکی دارد و استفاده از آن باعث می‌شود تا از تعرق به میزان قابل توجهی جلوگیری شود زیرا تبادل جریان هوا در آن به خوبی انجام می‌شود. ویژگی‌های خاص پارچه پنبه‌ای باعث شده تا این پارچه به خنک ماندن شما در فصل بهار کمک کند. همچنین باید اشاره کرد که میان انواع پارچه بهاری این پارچه از تنوع رنگی بالایی برخوردار بوده و می‌توان متناسب با سلیقه و نیاز از میان رنگ‌های زیبای آن پارچه مورد علاقه خود را انتخاب کرد. خرید عمده پارچه پنبه ای در فصل بهار برای بسیاری از تولیدکنندگان اهمیت دارد زیرا این پارچه طرفداران بسیاری دارد.

پارچه ابریشم

یکی از قدیمی‌ترین نوع از پارچه‌هایی که از زمان‌های گذشته تا به امروز از آن بسیار استفاده می‌شود، پارچه ابریشم است. این پارچه از کیفیت و دوام بالایی برخوردار بوده و می‌توان با استفاده از آن پوشاک مختلفی تولید کرد. پارچه ابریشم وزن سبکی دارم و به همین دلیل یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در فصل بهار است. این پارچه در طرح‌های مختلفی تولید می‌شود ولی نکته هم درباره آن این است که نگهداری از پارچه ابریشم در مقایسه با سایر پارچه‌ها دشوارتر است و برای شستشوی آن باید به نکات خاصی دقت شود.

پارچه کرپ

پارچه کرپ از کاربردی‌ترین پارچه‌هایی است که با استفاده از آن می‌توان انواع پوشاک، رومیزی و حتی کوسن تهیه کرد. این پارچه به خوبی روی اندام می‌نشیند و از ظاهری شکیل برخوردار است. همچنین باید اشاره کرد که این پارچه دارای ضخامت کمی بوده و نازک است که به همین دلیل می‌توان با خیال آسوده از آن برای بهار استفاده کرد. پارچه کرپ یکی از انواع پارچه بهاری بوده که دارای تنوع رنگی بالایی است و می‌توان متناسب با سلیقه و نیاز آن را تهیه کرد و مورد استفاده قرار داد.

پارچه کتان

پارچه کتان، پارچه‌ای زیبا، بادوام و نازک بوده که دارای انعظاف پذیری بالایی نیز است و به همین دلیل می‌توان با خیال آسوده از آن در فصل بهار استفاده کرد. این پارچه همچون پارچه پنبه‌ای از قدرت بالایی در جذب رطوبت برخوردار است و به همین دلیل فرد در زمان استفاده احساس راحتی پیشتر دارد. در میان انواع پارچه بهاری، پارچه کتان فروش بیشتری دارد زیرا با استفاده از آن می‌توان انواع مانتو، پیراهن، شلوار و … را تولید کرد. این پارچه از خاصیت لکه بری آسان نیز برخوردار بوده و به همین دلیل برای شستشوی آن می‌توان به راحتی از ماشین لباسشویی استفاده کرد. همچنین باید اضافه کرد که پارچه کتان نیازی بدون اتوکشی نداشته و به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *