معرفی انواع پارچه تریکو

معرفی انواع پارچه تریکو

در تمامی فروشگاه‌ها معمولا رگال‌هایی از لباس‌های رنگارنگ وجود دارد که با لمس جنس پارچه آن‌ها از لطافتی که دارا هستند، شیفته خواهیم شد. این پارچه های رنگارنگ و لطیف، پارچه های تریکو هستند که از آن‌ها می‌توان برای تولید انواع لباس‌ها برای سنین مختلف استفاده کرد. پارچه تریکو در صنعت پوشاک نقش مهم و اساسی ایجاد می‌کند زیرا این پارچه از مقاومت بالایی برخوردار است و می‌توان از آن برای دوخت و تولید انواع لباس‌ها بهره‌مند شد.

پارچه تریکو چیست؟

تریکو از واژه انگلیسی Tricot که نوع خاصی از بافت حلقوی است، گرفته شده که از با نوع بافت پارچه تریکو رایج در ایران کاملا متفاوت است. پارچه تریکو در دو نوع تخت و گرد بافت تولید می‌شود که از آن می‌توان برای تولید انواع لباس‌ها برای گروه‌های سنی مختلف استفاده کرد.

انواع پارچه تریکو

پارچه تریکو در انواع مختلفی تولید می‌شود که تا هر فردی بتواند با توجه به نیاز خود نسبت به خرید این محصول اقدام کند و از آن بهره‌مند شود.

  1. پارچه پلی استر

پارچه پلی استر، پارچه ترکیبی است که با مواد نفتی تهیه می‌شود و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به مقاومت بالای آن و راحتی در شست و شو را نام برد.

  1. لاکرا

پارچه لاکرا از پارچه های بادوام و مقاومی است که از آن برای تولید لباس‌های مدارس استفاده می‌شود.

  1. جودون

پارچه جودون در دو مدل ساده و گردباف تولید شده است و با توجه به بافتی که دارد، از آن برای تولید لباس‌های مختلفی استفاده می‌شود.

  1. ملانژ

پارچه ملانژ از الیاف ترکیبی و با طرح‌های مختلف تهیه می‌شود که ۳۵ درصد نخ پنبه و ۶۵ درصد دیگر را پلی استر تشکیل می‌دهد که این موضوع باعث شده تا به این پارچه، نایلون نیز گفته شود. با استفاده از پارچه ملانژ می‌توان نسبت به تولید انواع بلوز، دامن و پیراهن زنانه اقدام کرد.

  1. ویسکوز

پارچه ویسکوز، پارچه‌ای است که با استفاده از الیاف طبیعی تولید شده و به همین دلیل از آن در موارد مختلفی می‌توان بهره‌مند شد.

مزیت‌های استفاده از انواع پارچه تریکو

پارچه تریکو از پارچه های پرکاربرد و محبوبی است که از آن می‌توان به منظور تولید انواع لباس استفاده کرد. از مزیت‌های منحصر به فرد پارچه تریکو می‌توان به قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن نسبت به سایر پارچه های موجود در بازار اشاره کرد. قیمت انواع پارچه تریکو این امکان را برای تولیدی‌ها فراهم می‌آورد تا با استفاده از این پارچه بتوانند محصولات متنوع‌تر و با قیمت مناسب‌تری را به بازار عرضه کنند. از دیگر مزیت‌های انواع پارچه تریکو می‌توان به کاربرد جنس، تنوع رنگ و مقاومت بالای آن اشاره کرد که با تنوع به این ویژگی‌ها دست برای تولید کننده بازتر خواهد بود و می‌تواند متناسب سلیقه تمامی خریداران نسبت به تهیه این پارچه اقدام کند.

 

1 پاسخ

تعقیب

  1. […] دلیل استفاده از نخ های طبیعی دارای استحکام خوبی است. پارچه تریکو دارای الیاف نرم و لطیفی است و کیفیت آن هم خوب است و طول […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *