کیفیت دوخت پارچه تترون

مقایسه کیفیت دوخت پارچه تترون و ترگال

اولین قدم برای دوخت یک لباس انتخاب پارچه‌های مناسب و باکیفیت است. هرچه پارچه کیفیت بالایی داشته باشد دوخت زیباتر می‌شود. امروزه پارچه تترون و ترگال کاربرد زیادی دارند و این نوع پارچه‌ها از پرمصرف‌ترین و پرفروش‌ترین پارچه‌ها برای دوخت و دوز هستند؛ اما دلیل محبوبیت این پارچه‌ها چه چیزی است؟ ما در این مطلب می‌خواهیم کیفیت دوخت پارچه تترون و ترگال را برای انواع لباس‌ها موردبررسی قرار دهیم پس اگر شما هم به دنبال خرید این نوع پارچه‌ها برای دوخت و دوز هستید همراه ما باشید.

معرفی پارچه تترون و ترگال

پارچه تترون و خصوصیات آن

پارچه تترون از جنس ویسکوز و پلی‌استر است. ازآنجایی‌که درصد نخ و پلی‌استر در پارچه تترون متفاوت است جنس‌های مختلفی دارد. این پارچه در گرماژ و متراژهای متفاوت تولید می‌شود که نشان‌دهنده تراکم بافت پارچه است. از خصوصیات پارچه تترون که باعث محبوبیت آن شده می‌توان به مقاومت زیاد در برابر شستشو، ضد حساسیت بودن، قیمت مناسب، لطافت، خنک بودن، مقاومت بالا در برابر چروک شدن، تنوع رنگ و… اشاره کرد.

 پارچه ترگال و خصوصیات آن

یکی دیگر از پرکاربردترین پارچه‌ها برای دوخت و دوز پارچه‌های ترگال هستند که به دلیل مقاومت بالایی که دارند بیشتر در دوخت لباس‌های بیمارستانی و لباس‌های کار مورد استفاده قرار می‌گیرند. خصوصیات جذابی مثل گوله نشدن، چروک نشدن، تراکم بافت مناسب و بالا، ثبات رنگ، مقاومت بالا در برابر سایش، شستشو و پارگی و…باعث محبوبیت این پارچه شده است.

انواع پارچه تترون

بررسی دوخت پارچه تترون و ترگال برای انواع لباس‌ها

دوخت پارچه تترون برای پیراهن

بیشترین مصرف پارچه‌های تترون در دوخت انواع پیراهن‌های اسپرت و مردانه است. برای دوخت پیراهن باید از پارچه تترونی با گرماژ بالا و همچنین عرض ۱۵۰ سانتی‌متر استفاده کرد. یکی از دلایلی که باعث می‌شود تا از پارچه تترون به جای ترگال در دوخت پیراهن استفاده شود سبک و لطیف بودن آن است.

دوخت پارچه تترون برای مقنعه، چادر و…

دیگر مصرف پارچه تترون برای مقنعه‌ها و همچنین چادرها است که باید از تترون‌هایی با عرض‌هایی مثل ۹۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر برای مقنعه و از تترون با عرض ۲ تا ۳ متر برای چادر استفاده کرد. کیفیت دوخت پارچه تترون برای این موارد به دلیل چروک نشدن، سبک و لطیف بودن نسبت به ترگال بهتر است.

دوخت پارچه تترون و ترگال برای لباس و یونیفرم‌های بیمارستانی

یکی از دلایل استفاده از پارچه تترون و ترگال برای دوخت لباس‌های بیمارستانی مقاومت بالای آن‌ها در برابر شستشو است که باعث کیفیت و دوام بهتر آن می‌شود؛ اما کیفیت دوخت پارچه تترون نسبت به ترگال به دلیل لطافت و سبکی که دارند بهتر است.

دوخت پارچه تترون برای لباس نوزاد و کودک

تترون‌ها به دلیل ضد حساسیت بودن لطافت و نرمی برای لباس نوزادان نیز استفاده می‌شوند.

دوخت پارچه ترگال برای لباس کار

ازآنجایی‌که لباس کار باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد از پارچه‌های ترگال به جای تترون برای دوخت آن استفاده می‌شود چراکه نسبت به تترون مقاومت آن بالاتر است.

دوخت پارچه ترگال برای لباس مدارس

از پارچه ترگال برای دوخت لباس مدارس به دلیل ویژگی‌های مثل گوله نشدن، چروک نشدن و مقاومت بالا استفاده می‌شود.

انواع پارچه ترگال کجراه

نکات مهم در دوخت پارچه تترون و ترگال

۱٫ پارچه‌های تترون به دلیل اینکه ویژگی مثل آبرفت شدن را دارند پس باید قبل از دوخت حتما شسته شوند تا میزان آبرفت پارچه کاهش پیدا کند.

۲٫ پارچه‌های تترون و ترگال چون الیاف پلی‌استری دارند برای شستشوی آن‌ها حتما از آب ولرم استفاده کنید تا کمتر آسیب ببینند. همچنین برای خشک کردن سعی کنید آن‌ها را در فضای آزاد خشک کنید.

۳٫ برای اتو کردن پارچه ترگال و تترون حتما از دمای پایین آن استفاده کنید چرا که این پارچه‌ها تحمل دمای بالا را ندارند و دوخت لباس شما را بد جلوه می‌دهند. همچنین استفاده از اتوی‌بخار آب باعث می‌شود تا لباس دوخته شده براق شود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *