آبرفت پارچه تترون

میزان آبرفت پارچه تترون چقدر است؟

برای خرید پارچه فاکتورها و معیارهای مختلفی وجود دارد که باید به آن‌ها دقت داشت تا بتوان پارچه‌ای متناسب با نیاز و نوع مصرف خود تهیه کرد. در میان تمامی پارچه‌های موجود، پارچه تترون با توجه به تنوع بالا و بافت خاصی که دارد، در موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی نکته قابل توجه قبل از خرید این پارچه میزان آبرفت آن است که در این مقاله قصد داریم به صورت کامل میزان آبرفت پارچه تترون را مورد بررسی قرار دهیم.

آبرفت پارچه به چه معنا است؟

آبرفت پارچه به میزان تغییر اندازه پارچه پس از شستشو گفته می‌شود که هم در پارچه و هم در لباس‌های دوخته شده رخ می‌دهد. با توجه به تغییری که در سایر پارچه به وجود می‌آید، آبرفت در صنعت نساجی اهمیت پیدا می‌کند و به همین دلیل بسیاری از کارخانه‌ها سعی در کاهش میزان آبرفت پارچه‌های خود دارند تا خریدار با اطمینان بیشتری بتواند آن‌ها را تهیه کند.

دلایل آبرفت پارچه

آبرفت پارچه دلایل مختلفی دارد که از جمله‌ آن‌ها عبارتند از:

  1. آبرفت به دلیل تورم
  2. آبرفت به دلیل استراحت پارچه
  3. آبرفت رفتن ناشی از حرارت
  4. آبرفت ناشی از نمدی شدن پارچه

خرید عمده پارچه تترون

میزان آبرفت پارچه تترون

با توجه به آنچه در بالا به آن اشاره شد، دلایل مختلفی وجود دارد که پارچه دچار آبرفت رفت. پارچه تترون هم از این مسئله مستثنی نیست و این پارچه هم دچار آبرفت می‌شود و می‌توان گفت که این موضوع از ویژگی‌های منفی این پارچه به شمار می‌آید. با توجه به اینکه پارچه تترون در موارد بسیاری برای دوخت لباس نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، توصیه می‌شود تا قبل از برش و شروع به دوخت ابتدا پارچه را اندازه گیری کنید، سپس آن را درون آب سرد قرار دهید. سپس پارچه از آب خارج کرده و اجازه دهید خشک شود، در آخر پارچه را بار دیگر اندازه‌گیری کنید تا از میزان آبرفت اطلاع پیدا کنید. آبرفت پارچه تترون با توجه به الیاف به کار رفته در آن متفاوت است و میزان آن بین نیم سانتی‌متر تا ۱۰ سانت‌متر است. نکته قابل توجه در میان انواع پارچه تترون آن است پارچه ملحفه ای تترون نسبت به انواع دیگر این پارچه آبرفت کمتری دارد.

ارتباط آبرفت پارچه با جنس و الیاف

به طور کلی آبرفت پارچه‌های پنبه‌ای نسبت به الیاف مصنوعی و پلی استر بیشتر است. در زمان شستشو پارچه پنبه‌‌ای حتی ممکن است پارچه دیگر برای مصارف قبلی خود کارایی نداشته باشد که این یکی از معایب پارچه‌های تریکو و کشباف پنبه‌ای است که امروزه با روش‌هایی سعی در کاهش میزان آبرفت این نوع الیاف و پارچه‌ها شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *