نکاتی برای خرید پارچه ملحفه

نکاتی برای خرید پارچه ملحفه

نتخاب پارچه ملحفه از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا محل استراحت و خواب باید با استفاده از باکیفیت‌ترین پارچه تجهیز شود تا فرد در زمان استراحت و خواب دچار مشکل نشود. پارچه ملحفه ای در انواع طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید شده که از همین جهت تمام افراد می‌توانند با توجه به نیاز و سلیقه خود نسبت به خرید آن اقدام کنند. در ادامه این مقاله نکاتی برای خرید پارچه ملحفه را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا با آگاهی بیشتری بتوانیم آن را تهیه کنیم.

پارچه ملحفه ای چیست؟

پارچه ملحفه ای با به اصطلاح پارچه ملافه از منسوجات خانگی است که از پرفروش‌ترین انواع پارچه است که به صورت عمده و جزئی در بازار وجود دارد. با توجه به فروش بالایی که پارچه ملحفه دارد، این محصول در انواع ایرانی و خارجی تولید شده است که با قیمت‌های مختلف می‌توان نسبت به خرید آن‌ها اقدام کرد. 

مصارف پارچه ملحفه

خرید پارچه ملحفه در بسیاری از موارد برای تهیه کالای خواب خانگی، خوشخواب، بالش، لحاف، روتختی، سرویس آشپزخانه، تولید تشک، سرویس خواب نوزاد، ملحفه پتو، رومبلی، زیر انداز، روانداز، کارهای دستی و تزیینی، عروسک سازی، ملحفه بیمارستان‌ها و هتل است. 

تولید پارچه ملحفه ای

پارچه ملحفه ای از زیر مجموعه‌های پارچه تخت بافت است که در این پارچه‌ها ابتدا تار و پود بافته می‌شود و سپس مراحل رنگرزی یا چاپ طرح روی آن‌ها کامل می‌شود. خام متقال از پارچه های ملحفه ای است که در عرض‌های مختلفی تولید می‌شود تا بتوان از آن در مصارف متعددی بهره‌مند شد.

خرید پارچه ملحفه ای با جنس‌های مختلف

خرید پارچه ملحفه ای با جنس‌های مختلفی از پارچه در بازار وجود دارد، انجام می‌شود که جنس این پارچه‌ها رابطه مستقیمی با الیاف به کار رفته در آن‌ها دارد. به طور کلی دو راه برای تشخیص جنس خوب دو راه وجود دارد، که عبارتند از:

راه اول: در روش اول شما می‌توانید با لمس پارچه از خوب یا بد بودن آن اطلاعات نسبی به دست بیاورید زیرا بسیاری از پارچه با توجه به بافت لطیفی که دارند در همان لحظه اول حس خوبی به شما خواهند داد. شما با لمس پارچه‌های مختلف می تواند از تست زیر دست آن‌ها بهترین و مناسب‌ترین پارچه را انتخاب کنید.

روش دوم: در روش دوم شما می‌توان با سوال از فروشنده از الیاف به کار رفته در پارچه ملحفه اطلاع پیدا کنید و با آگاهی قبلی نسبت به این الیاف نسبت به خرید پارچه ملحفه اقدام کنید.

الیاف به کار رفته در پارچه ملحفه

برای تولید پارچه ملحفه از ترکیب الیاف مختلفی استفاده می‌شود که استفاده از هریک از این الیاف ویژگی‌های خاصی را برای این پارچه به همراه داشت. در میان تمامی الیاف به کار رفته برای تولید پارچه ملحفه، الیاف پنبه ـ پنبه از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند زیرا هم خنک بوده و هم افراد با پوست‌های حساس می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند. به طور کلی اصلی‌ترین ترکیبات در تولید پارچه ملحفه ای عبارتند از:

  1. فلامنت ـ فلامنت
  2. فلامنت ـ پنبه
  3. پلی استر پنبه ـ فلامنت
  4. پنبه ـ پنبه
  5. پنبه ـ پلی استر ویسکوز
  6. پلی استر پنبه ـ‌ پلی استر پنبه
  7. پلی استر ویسکوز ـ فلامنت
  8. فلامنت ـ پلی استر
  9. پلی استر ویسکوز ـ پلی استر ویسکوز
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *