Washing Fabrics

نکاتی درباره شست و شوی انواع پارچه

همه ما در طول هفته بارها از ماشین لباس‌شویی برای شستن البسه خود استفاده می‌کنیم و باور داریم که لباس‌ها بدون هیچ آسیبی شسته می‌شوند اما اگر کمی دقیق‌تر به این موضوع فکر کنید، متوجه می‌شوید که اینگونه نیست. شناخت صحیح نسبت به شیوه‌های شست و شوی انواع پارچه همواره موضوع قابل اهمیتی برای همه بوده است چرا که با کمک این اصول می‌توانیم طول عمر و کیفیت البسه خود را افزایش دهیم. اولین اقدام همه ما در هنگام شستشو تفکیک لباس‌ها از نظر رنگ است اما این گزینه کافی نیست بلکه باید نسبت به الیاف به کار رفته در پارچه نیز در هنگام شست و شو آگاهی داشت. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع روش‌های مختلف شستشوی انواع پارچه آشنا کنیم تا در هنگام شستن با مشکلی مواجه نشوید.

شست و شوی انواع پارچه پنبه‌ای

پارچه های پنبه‌ای با داشتن کیفیت و قیمت مناسب همیشه جز محبوب‌ترین پارچه های لباسی بوده‌اند و همه ما حداقل یک لباس با این جنس در کمد خود داریم. این پارچه با توجه به جنس نرمی که دارد ممکن است سریع‌تر از سایر لباس‌ها آسیب ببیند به همین دلیل شست و شوی انواع پارچه های پنبه‌ای اهمیت بسیار زیادی دارد. برای شستن پارچه های پنبه‌ای رنگی از ماشین لباس‌شویی با آب سرد و برای شستن نوع سفید آن‌ها از آب گرم استفاده کنید.

شستن لطیف‌ترین نوع پارچه، پارچه ابریشمی

لباس‌هایی با پارچه ابریشمی از لطیف‌ترین نوع پارچه ها هستند و به راحتی ممکن است دچار آسیب شوند. نکات مهمی که باید برای شست و شوی انواع پارچه ابریشمی به آن‌ها توجه داشت، خواندن لیبل پشت لباس، عدم شستشو با ماشین لباسشویی، شستن با آب گرم و صابون و عدم شستن همزمان لباس‌های ابریشمی سفید با رنگی است.

شستشوی پارچه فاستونی

پارچه فاستونی از آن دسته پارچه‌های محبوبی است که از آن برای دوخت انواع فرم‌های اداری و مدرسه استفاده می‌شود. به دلیل کاربرد بالایی که این پارچه دارد، باید از تمامی نکات مهم درباره شستشوی این پارچه اطلاع داشته باشید تا بتوانید مدت زمان طولانی‌تری از آن استفاده کنید. مهمترین نکته برای شستشوی این پارچه آن است که قبل از هر اقدامی باید به لیبل شستشوی لباس توجه کنید. معمولا برای شستشوی پارچه فاستونی از آب ولرم استفاده می‌شود تا کیفیت پارچه با شستشوی مکرر ثابت بماند.

شست و شوی پارچه های نخی

لباس‌های نخی از پر مصرف‌ترین لباس‌ها در تمام نقاط دنیا هستند. شست و شوی انواع پارچه های نخی با توجه به الیافی که در آن‌ها وجود دارد، تفاوت بسیاری با سایر پارچه ها دارد چرا که ممکن است پارچه کوتاه یا به اصطلاح دچار آبرفت شود. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است برای شستشو از آب سرد استفاده شود.

شستن پارچه های پشمی

برای شست و شوی انواع پارچه های پشمی بهتر است در ابتدا نگاهی به برچسب پشت لباس کنید. این نوع از پارچه بهتر است با آب گرم شسته شود تا ضمن از دست ندادن لطافت خود دچار آبرفت نیز نشود.

شستن لباس‌ها با پارچه پلی استر

شست و شوی پارچه پلی استر بسیار آسان است. برای شستن البسه با این پارچه می‌توانید از ماشین لباس‌شویی و آب ولرم استفاده کنید.

شست و شوی پارچه های استات

برای شست و شوی انواع پارچه های استات بهتر است از خشکشویی کمک بگیرید اما اگر قصد شستن البسه‌ با این نوع از پارچه را در منزل دارید بهتر است آن را در آب ولرم قرار دهید.

Washing Fabrics 1

شستشو لباس‌هایی با پارچه کتان

احتمالا نام شلوارهای کتان را بسیار شنیده‌اید، پارچه هایی که از گیاهی با همین نام تولید می‌شوند. برای شست و شوی انواع پارچه های کتان بهتر است از آب ولرم و مواد شوینده بدون کلر استفاده کنید تا بتوانید موجب طول عمر البسه با این جنس شوید.

شستشو پارچه های نایلونی

تا چند سال گذشته از الیاف مصنوعی و نایلون برای تولید مسواک، سیم‌های گیتار و جوراب استفاده می‌شد. اما امروزه از این الیاف برای تولید البسه نیز استفاده می‌شود. برای شست و شوی انواع پارچه های نایلونی کافی است ماشین لباسشویی روی تنظیمات شستشوی الیاف مصنوعی قرار دهید.

شستن پارچه های کشی

برای شست و شوی انواع پارچه های کشی با رعایت چند نکته می‌توان باعث حفظ کیفیت و طول عمر این نوع پارچه شد. بهتر است برای شستن پارچه های استرجی از ماشین لباس‌شویی و مایع سفید کننده استفاده نشود و در صورت استفاده از ماشین لباس‌شویی آن را در حالت شستشوی پارچه های مصنوعی قرار دهید.

شستشو پارچه های اکریلیک

شست و شوی انواع پارچه اکریلیک نیز نیاز به توجه به چند نکته خاص دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به پشت و رو کردن لباس هنگام شستشو و استفاده از نرم کننده‌ها و آب گرم اشاره کرد.

شست و شوی لباس‌هایی با پارچه لنین

برای شست و شوی انواع پارچه های لنین و البسه دوخته شده از این پارچه می‌توانید از ماشین لباس‌شویی و مایع سفید کننده استفاده کنید.

نحوه شستن پارچه جین

پارچه جین یکی دیگر از پارچه های مورد علاقه بسیاری از جوانان است به همین دلیل از آن در صنعت تولید پوشاک بیشتر استفاده می‌شود. برای شست و شوی انواع پارچه های جین با الیاف پنبه‌ای بهتر است از دست استفاده کنید یا در صورت استفاده از لباسشویی آن را روی آب سرد تنظیم کنید.

شستشو پارچه های کشمیری

پارچه های کشمیری بهترین گزینه برای دوخت لباس‌های زمستانه مخصوصا ژاکت هستند. الیاف استفاده شده در این پارچه از جنس پشم بز است به همین دلیل برای شست و شوی انواع پارچه کشمیری بهتر است از ماشین لباس‌شویی به همراه مایع نرم کننده استفاده شود.

شستن انواع پارچه های چرم

از شیک‌ترین و خاص‌ترین پارچه ها در صنعت تولید پوشاک پارچه های چرم یا جیر هستند. این پارچه ها از پوست گاو تهیه می‌شوند به همین دلیل نگهداری از آن‌ها کار بسیار دشواری است. برای شست و شوی انواع پارچه های جیر یا چرم بهتر است از مایع‌های مخصوص یا صابون و آب گرم استفاده کنید.

سخن آخر

یکی از دغدغه‌های بسیاری از ما در هنگام خرید لباس مراقبت از جنس و افزایش طول عمر آن‌ها است به همین دلیل رعایت نکات و اصول شست و شوی انواع پارچه اهمیت بسیاری دارد. امیدواریم که با خواندن این مقاله بتوانید این اصول را رعایت کنید و باعث حفظ کیفیت لباس‌های خود شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *