پارچه پیراهنی بهاری چه ویژگی‌هایی دارد؟

پارچه پیراهنی بهاری چه ویژگی‌هایی دارد؟

با آغاز فصل گرما همه به دنبال لباس‌های خنک و بهاری هستند که در مدت زمان استفاده از آن‌ها کمتر دچار گرما شوند و احساس بهتری داشته باشند. پارچه پیراهنی بهاری از پارچه های پرطرفدار در روزهای گرم بهار و تابستان است که در رنگ بندی‌های متنوع و جنس‌های مختلفی به بازار عرضه شده است. در ادامه این مقاله به معرفی چند پارچه پیراهنی بهاری و ویژگی‌هایی که هریک از آن‌ها دارند، خواهیم پرداخت.

ویژگی‌های پارچه پیراهنی بهاری خوب

عبور هوا

پارچه پیراهنی بهاری باید به خوبی جریان هوا را از خود عبور دهد تا از عرق کردن جلوگیری شود و فرد در زمان استفاده احساس خنگی داشته باشد. در صورتی که از پارچه مناسبی برای فصل تابستان و بهار استفاده نشود، به طور حتم فرد پس از مدت زمان کوتاهی احساس بدی خواهد داشت و کلافه می‌شود.

دوام بالا

با توجه به اینکه لباس‌های بهاری نسبت به لباس‌های زمستانی بیشتر شسته می‌شوند. در انتخاب پارچه این فصل باید دقت زیادی کرد تا پس از چندین بار شست و شو از بین نرود و دوام خود را حفظ کند.

استایل مناسب

بسیاری از پارچه های پیراهنی بهاری موجود در بازار پس از مدت زمان کوتاهی از پوشیدن چروک می‌شوند و استایل یا ایست خوب را از دست می‌دهند، به همین منظور باید پارچه‌ای را انتخاب کرد که در طول روز تغییر ظاهر ندهد و استایل خود را حفظ کند.

انواع پارچه پیراهنی بهاری

پارچه پیراهنی بهاری با توجه به تنوع در سلیقه‌ها در انواع رنگ‌ها و مدل‌های مختلف تولید شده است که از جمله آن‌ها عبارتند از:

پارچه آکسفورد

پارچه پیراهنی آکسفورد از بافت ضخیمی برخوردار بوده ولی تن خور راحتی دارد. این پارچه در رنگ‌ها و طرح‌های تنوعی تولید می‌شود تا تمام افراد بتوانند متناسب با نیاز و سلیقه خود برای خرید آن اقدام کنند. نوع رویال آکسفورد با توجه به بافت ریزی که دارد، به عنوان پیراهن رسمی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پارچه تترون

پارچه تترون از پارچه‌های پرطرفدار و محبوب برای فصل تابستان و بهار است. این پارچه با توجه به بافتی که دارد از تعرق جلوگیری می‌کند و در زمان استفاده احساس راحتی را برای فرد به همراه دارد.

پارچه پوپلین

پارچه پوپلین با الیاف مختلفی مانند ابریشم، پنبه و پلی استر تولید می‌شود با توجه به بافت لخت و راحتی که دارد، بهترین انتخاب برای تابستان و بهار است. این پارچه پیراهنی بهاری از تنوع بالایی در رنگ و طرح نیز برخوردر است.

پارچه کتان

کتان شاید اولین پارچه‌ای باید که با گفتن نام پارچه بهاری به یاد آن می‌افتیم. پارچه کتان پارچه‌ای بادوام و زیبا است که با توجه به استایل مناسبی که دارند، از بهترین انتخاب‌های برای پارچه پیراهنی بهاری به شمار می‌آید.

پارچه لی

لی از پارچه هایی است که در تمامی فصول می‌توان از آن استفاده کرد. لی کاغذی پارچه‌ای خنک و سبک بوده که با استفاده از آن در فصل بهار و تابستان به هیچ عنوان دچار گرمازدگی و کلافگی نخواهید شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *