پارچه کشمیر

پارچه کشمیر پارچه ای برای زمستان

زمانی که وارد فصل سرد زمستان می‌شویم به دنبال راهی برای رهایی از سرد و حفاظت از خود هستیم که در اولین قدم به طول حتم به سمت لباس‌های گرم خواهیم رفت. برای تهیه لباس‌های گرم از پارچه‌های مناسب این فصل استفاده می‌شود که از محبوب‌ترین آن‌ها پارچه کشمیر است. پارچه کشمیر پارچه ای لوکس و کم نظیر بوده که با استفاده از آن می‌توان پالتو، مانتو و شلوارهای زمستانی باکیفیتی تهیه کرد و از بدن در برابر سرما محافظت کرد. در ادامه این مقاله با پارچه کشمیر و موارد استفاده از آن بیشتر آشنا خواهید شد.

پارچه کشمیر چیست؟

پارچه کشمیر از نوعی نخ طبیعی به نام الیاف کشمیر تهیه می‌شود که این نخ از پشم بز به دست می‌آید. بزی که با استفاده از پشم آن پارچه کشمیر تولید می‌شود، بیشتر در مناطفی مانند افغانستان، چین، تبت و مغولستان یافت می‌شود. دلیل استفاده از پشم این بز آن است که با توجه به وضعیت آب و هوایی که این مناطق دارند، پشم به صورت دولایه ایجاد می‌شود که لایه اولی پشم‌های بلند است که از لایه دوم که به صورت کرک هستند، محافظت می‌کند که برای تولید پارچه کشمیر از پشم‌های کرکی قرار گرفته در لایه دوم استفاده می‌شود.

برای تهیه الیاف کشمیر مراحل مختلفی باید انجام شود که پیاده سازی آن‌ها بسیار زمان‌بر است. پس از جمع آوری الیاف کشمیر آن‌ها بر اساس طول، رنگ، کیفیت و ضخامت دسته بندی می‌کنند و پس از آن وارد مرحله رنگ آمیز می‌شوند و نخی که پس از این مرحله تولید می‌شود وارد کارخانه‌های نساجی خواهد شد. شناخته شده‌ترین شرکت‌های بافت پارچه کشمیر در کشورهایی مانند اسکاتلند و ایتالیا قرار گرفته‌اند. این پارچه نسبت به سایر پارچه ها در حجم کمتری و در حدود ۶۰۰۰ تن در سال تهیه می‌شود.

مزیت‌های پارچه کشمیر

کشمیر پارچه‌ای گران‌بها است که از لطافت و نرمی خیره‌کننده‌ای برخوردار است و نسبت به دیگر پارچه‌ها ماندگاری بالاتری دارد. از دیگر ویژگی پارچه کشمیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عایق بودن پارچه کشمیر

از ویژگی‌های منحصربه فرد پارچه کشمیر آن است که این پارچه از خاصبت تنظیم دما برخوردار است و به همین دلیل این امکان را فراهم می‌آورد تا بتوان با استفاده از آن در شرایط آب و هوایی مختلف دما بدن بدون تغییر باقی بماند. این خاصیت باعث می‌شود تا بتوان در هوای سرد از بدن به خوبی مراقبت کرد.

  • وزن سبک پارچه کشمیر

با توجه به اینکه برای تولید پارچه کشمیر از موهای ریز بز استفاده می‌شود، این پارچه نسبت به انواع پارچه‌های زمستانی وزن سیک‌تری دارد. این مزیت پارچه‌های کشمیر باعث می‌شود تا در زمستان که نیاز به پوشیدن چندین لایه مختلف لباس است، فرد احساس ناراحتی نکند و بتواند به راحتی فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهد.

  • قابلیت تنفس پارچه کشمیر

نکته بسیار مهم درباره پارچه‌های کشمیر آن است که این نوع پارچه‌ها از قابلیت تنف برخوردار هستند و به همین دلیل با استفاده از آن‌ها در طولانی بدن عرق بدن به خوبی جذب آن‌ها می‌شود و به همین دلیل فرد با استفاده از آن احساس شادابی و طراوت روی پوست خود خواهد داشت.

  • دوام پارچه کشمیر

هرچند پارچه کشمیر پارچه‌ای گران قیمت است ولی به دلیل دوام و کیفیتی که دارد، از آن می‌توان در بازه زمانی طولانی استفاده کرد. این پارچه در طولانی مدت دچار فرسودگی، کهندگی و شل شدن نمی‌شود و تا زمانی که از آن استفاده می‌کنید، حالت خود را حفظ خواهد کرد.

خرید عمده پارچه کشمیر

با توجه به اینکه پارچه کشمیر پارچه‌ای است که بسیاری تولیدی‌ها از آن برای دوخت پالتو و مانتو استفاده می‌کنند، خرید عمده آن برای آن‌ها مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. به طور کلی خرید عمده پارچه از دو طریق یکی خرید مستقیم از کارخانه و یکی خرید از وب سایت‌های عرضه کننده پارچه عمده فراهم است. خرید عمده از کارخانه معمولا مشکلاتی از جمله پاسخگوی ضعیف کارخانه و حمل و نقل سخت را به همراه دارد ولی با سفارش پارچه به وب سایت‌هایی مانند وب سایت پارچه پرشین می‌توانید به راحتی این پارچه را تهیه کرده و از آن جهت مصارف مختلف استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *