پارچه تابستانی

آشنایی با انواع پارچه تابستانی

تابستان فصلی است که به دلیل گرمای هوای همه ما دوست داریم به دل طبیعت برویم و از لحظاتمان لذت ببریم ولی اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن دقت کنیم، انتخاب لباس مناسب است. به طور کلی پارچه و لباس‌هایی مناسب تابستان هستند که از وزن سبک و همچنین ویژگی عبور جریان هوا برخوردار باشند تا فرد بتواند در این فصل گرم احساس راحتی داشته باشد. به همین منظور در ادامه این مقاله با انواع پارچه تابستانی و ویژگی‌های هریک به صورت کامل آشنا خواهید شد.

پارچه پنبه

از بهترین و محبوب‌ترین پارچه‌هایی که برای فصل تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرد، پارچه پنبه است. این پارچه در انواع مختلفی تولید شده که مناسب‌ترین نوع از آن برای فصل تابستان پارچه‌هایی با وزن سبک هستند که در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی تولید شده‌اند. از مهم‌ترین ویژگی‌های پارچه پنبه می‌توان به تنفس پذیری، نرم و سبک بودن و چروک پذیری بالا آن را نام برد. تنها نکته‌ای که در رابطه با پارچه پنبه وجود دارد، آن است که این پارچه آبرفت دارد و ممکن است بر اثر شست و شو تنگ یا کوتاه شود که به همین دلیل توصیه می‌شود تا قبل از دوخت این پارچه نسبت به شستشوی ساده آن با آب اقدام کنید تا در زمان دوخت دچار آبرفت نشود.

پارچه شیرشکری

پارچه شیرشکری پارچه‌ای است که شاید تا به حال نام آن به گوشتان نخورده باشد ولی حتما این پارچه در فروشگاه‌ها یا حتی در کمدتان دیده‌اید. پارچه شیرشکری پارچه‌ای نرم و سبک است که معمولا با طرح راه راه چروک به چشم می‌خورد. این پارچه در رنگ‌های ملایم و ملیح تولید می‌شود و با توجه به جنسی که دارد، یکی از بهترین پارچه های تابستانی به شمار می‌آید.

پارچه شمبری

پارچه شمبری ظاهری شبیه به پارچه جین دارد، در حالی که بسیار نازک‌تر و سبک است. این پارچه با توجه به بافت خاصی که دارد یک پارچه تابستانی ایده‌ال به حساب می‌آید که با استفاده از آن می‌توان مانتو، شلوار و حتی پیراهن تولید کرد. نکته قابل توجه درباره پارچه شمبری آن است که پارچه مانند پارچه جین معمولا در طیف آبی موجود است.

پارچه کتان

همه ما اگر کمی کمد لباسمان را زیر و رو کنیم به طور حتم با چندین لباس مختلف که همه از جنس کتان هستند، روبرو می‌شوند. پارچه کتان پارچه‌ای مقاوم و البته خنک است که با استفاده آن می‌توان مانتو، شلوار، پیراهن و حتی کت و شلوارهای تابستانی دوخت و از این فصل لذت برد. نکته مهمی که درباره پارچه کتان وجود دارد،‌ آن است که این پارچه چروک پذیری بالایی دارد و به همین دلیل برای استفاده از آن نیاز به اتوکشی منظمی است.

نامناسب‌ترین پارچه ها برای تابستان

تا اینجا با بهترین پارچه‌هایی که برای تابستان می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم و از گرمای طاقت فرسای این فصل از سال در امان باشیم به صورت کامل آشنا شدیم. در ادامه نوبت به بدترین و نامناسب‌ترین پارچه‌ها برای این فصل آشنا خواهیم شد.

۱. پارچه نایلون

پارچه نایلون با الیاف مصنوعی تولید شده و به همین دلیل فاقد ویژگی تنفس پذیری است و در زمان استفاده فرد احساس گرمای شدیدی خواهد کرد.

۲. پارچه ریون

پارچه ریون از پارچه‌های ارزان قیمت در بازار است که هرچند بافت ظریف و سبکی دارد ولی از آن نمی‌توان برای فصول گرم سال استفاده کرد زیرا با استفاده از الیاف مصنوعی تولید شده و به همین دلیل گرما را از خود عبور نمی‌دهد.

۳. پارچه پلی استر

ویژگی مهمی که پارچه‌های پلی استر دارند آن است که این پارچه‌ها چروک پذیری کمی دارند ولی غیر قابل تنفس هستند و به همین دلیل در فصل تابستان نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد زیرا گرما در آن‌ها حفظ می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *