پارچه پالتو

آشنایی با انواع پارچه پالتو

همه ما زمانی که هوا کمی سرد می‌شود، به فکر خرید یا تهیه پالتو خواهیم افتاد. پالتو بهترین گزینه برای حفاظت از بدن در برابر سرما است و در انواع و اقسام مختلف می‌توان آن را در بازار مشاهده کرد. برای دوخت پالتو از پارچه های پشمی و ضخیم استفاده می‌شود تا پالتو از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد و فرد بتواند در هوای سرد از آن استفاده کند. در ادامه این مقاله با انواع پارچه پالتو و ویژگی‌هایی که این پارچه ها باید داشته باشند، بیشتر آشنا خواهید شد.

انتخاب بهترین پارچه پالتو

اگر سری به مغازه‌های پالتو و مانتو بزنید به طور حتم پالتوهای مختلف با پارچه‌های متفاوتی می‌بینیم که از جمله آن‌ها می‌توان به پارچه پشمی، فوتر، موهر، کشمیر، ابریشم و چرم اشاره کرد. با استفاده از هریک از این پارچه ها می‌توان پالتوهای زیبا و متنوعی تهیه کرد و در فصول سرد سال از آن‌ها استفاده کرد. به طور کلی اگر به دنبال پالتو سبک و بدون پرز هستید، بهترین گزینه برای شما پارچه کشمیر است زیرا این پارچه به خوبی گرم بوده و وزن مناسبی دارد ولی قیمت آن نسبت به انواع پارچه پالتو بیشتر است. پارچه پشمی نیز نوع دیگری از انواع پارچه پالتو است که در برابر سرما به خوبی بدن محافظت می‌کند و در برابر شست و شوی مداوم نیز از مقاومت خوبی برخوردار است. 

نوع دیگری از پارچه که برای دوخت پالتو می‌توان از آن استفاده کرد، پارچه چرمی است که از زمان‌های گذشته تا به امروز مورد پسند افراد بسیاری بوده است ولی از قیمت بالایی برخوردار است. پالتو فوتر به نسبت به انواع پارچه‌ها از عمر طولانی‌تری برخوردار است و مناسب برای تمام افراد در گروه‌های سنی مختلف است. این پارچه در میان تمام پارچه های پالتویی از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و می‌توان با استفاده از آن پالتوهای متنوعی تهیه کرد. نوع دیگر پارچه پالتو، پارچه موهر است که دوام خوبی دارد و کمتر از سایر پارچه ها چروک می‌شود. پارچه پالتوی ابریشمی نسبت به انواع پارچه پالتو محبوبیت کمتری دارد زیرا دوام آن کمتر بوده و قیمت بالایی دارد.

منشا انواع پارچه پالتویی

به طور کلی ۴ منشا اصلی برای تولید پارچه وجود دارد که هریک از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند.

  1. پارچه‌هایی با منشا گیاهی: پنبه، کنف، کتان و …
  2. پارچه‌هایی با منشا حیوانی: خز، ابریشم، پشم و …
  3. پارچه هایی با منشا شیمیایی: ترگال، داکرون و نایلون
  4. پارچه هایی با منشا مواد معدنی: پارچه‌های شیشه‌ای و آزبست

روش تشخیص پشم از الیاف مصنوعی 

باید گفت که با توجه به ساختار بسیار مشابهی که پشم و مصنوعی به یکدیگر دارند، شناسایی این دو از هم کار دشوار است و با روش‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده می‌توان از تفاوت‌های این دو آگاه شد.

  1. پشم با توجه به ساختاری که دارد، غیر قابل اشتعال است و در مقابل حرارت مستقیم مقاومت مناسبی دارد.
  2. وزن پشم نسبت به پارچه هایی که با الیاف مصنوعی تولید شده‌اند، کمتر است.
  3. پارچه پشمی در مقابل پارچه هایی با الیاف مصنوعی درخشندگی طبیعی بیشتری دارند.
  4. پارچه پشمی در برابر اشعه ماورا بنفش مقاوم بوده و به همین دلیل برای سلامتی مفید است.

سخن آخر

انواع پارچه پالتو را می‌توان هم به صورت اینترنتی و هم به صورت مستقیم از طریق فروشگاه‌های عرضه کننده این محصول تهیه کنید. خرید از طریق پارچه پرشین نیز این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید پارچه پالتو مورد نیاز خود را با قیمت مناسب‌تری تهیه کنید. پارچه پالتو با تنوع گسترده‌ای در بازار وجود دارد و می‌توان با توجه نیاز خود این محصول را در رنگ‌های مختلفی تهیه کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *