خرید عمده پارچه مانتویی

راهنمای خرید عمده پارچه مانتویی

مانتو از اصلی‌ترین پوشاکی است که خانم‌های ایرانی از آن برای حضور در جامعه استفاده می‌کنند. به طور کلی هر خانم در طول سال شش مانتو تهیه می‌کند که از جمله انواع آن‌ها می‌توان به مانتو ساده، اسپرت، مجلسی، یونیفرم اداری، بهاره، تابستانی، پاییزه، زمستانی و دانشجویی اشاره کرد که هریک از این مانتو‌ها با استفاده از پارچه‌های خاصی تهیه می‌شوند. با توجه به کاربرد و همچنین فروشی که این پارچه دارد، خرید عمده پارچه مانتویی برای تولیدی‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است تا بتوانند پارچه مورد نظر خود را با قیمت مناسب‌تری تهیه کنند و محصولات متنوع‌تری به بازار عرضه کنند. در ادامه این مقاله با روش‌های خرید و همچنین انتخاب پارچه عمده مانتویی به صورت کامل آشنا خواهید شد.

مشخصات پارچه مانتویی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای خرید عمده پارچه مانتویی باید به آن توجه کرد، انتخاب پارچه‌ای است که از تمامی ویژگی‌های مورد نیاز مصرف کننده برخوردار باشد. پارچه‌های مانتویی با مشخصات و ویژگی‌های خاصی شناخته می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به:

۱. کشی یا غیر کشی

پارچه مانتویی هم به صورت تخت بافت یا به اصطلاح تار و پودی موجود است که کشی نیستند. پارچه های مانتویی کشی نیز در دو مدل وجود دارند، پارچه‌هایی که در عرض کش یا تمام کش که مشکل اصلی این پارچه‌ها در زمان شستشوی آن‌ها است زیرا ممکن است دچار آبرفت و تنگی شوند ولی در عوض پارچه‌های مانتویی کشی هیچ وقت چروک نخواهند شد.

۲. زیر دست

همه ما زمانی که برای خرید مانتو به فروشگاه مراجعه می‌کنیم در اولین قدم پارچه مانتوهای مختلف را لمس می‌کنیم و پارچه‌ایی که احساس بهتری به ما بدهد را انتخاب می‌کنیم. زیر دست پارچه نیز به معنای لطافت و زیری پارچه است که به طور حتم هرچه پارچه لطیف‌تر باشد در میان مصرف کنندگان از محبوبیت قابل توجه‌تری برخوردار خواهد بود.

۳. میزان چروک پذیری

با توجه به دغدغه‌هایی که این روزها مردم با آن‌ها روبرو هستند، ترجیح می‌دهند پارچه‌ایی تهیه کنند که از نظر میزان چروک پذیری در کمترین حالت ممکن باشد تا نیازی به صرف زمان برای اتوکشی نداشته باشد.

۴. ضخامت

پارچه مانتو با ضخامت‌هایی مختلفی تولید می‌شود تا بتوان با توجه به موقعیت آب و هوایی پارچه مناسبی را تهیه و مورد استفاده قرار داد. به طور کلی برای فصل تایستان معمولا از پارچه‌هایی استفاده می‌شود که ضخامت کمتری دارند و برای فصل زمستان نیز پارچه‌هایی کاربرد دارند که ضخامت بیشتری داشته باشند.

۵. نوع الیاف

به طور کلی برای تهیه پارچه هم از الیاف مصنوعی و هم الیاف طبیعی استفاده می‌شود که پارچه‌های تهیه شده با استفاده از الیاف طبیعی قیمت بالاتری دارند و پارچه‌هایی که با الیاف مصنوعی تهیه می‌شوند، قیمت مناسب تری خواهند داشت.

۶. رنگ

از موارد دیگری که در هنگام خرید عمده پارچه مانتویی باید به آن توجه کرد، رنگ پارچه است. انتخاب رنگ پارچه نیز بر اساس گروه سنی که قصد تهیه مانتو را برای آن‌ها دارید، فصل و همچنین سلیقه مشتریان متفاوت است. معمولا برای فصول سرد سال رنگ‌های گرم و تیره و در فصل تابستان نیز رنگ‌های روشن و سرد طرفداران بیشتری دارند.

۷. عرض پارچه

پارچه‌ها با عرض‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند و هرچه عرض پارچه بیشتر باشد، به طور حتم هرچه عرض پارچه بیشتر باشد، دور زیر آن کمتر است و می‌توان راحت‌تر الگوی مورد نظر را روی آن پیاده کرد. با توجه به همین موضوع بهترین و مناسب‌ترین عرض برای پارچه مانتویی پارچه‌هایی با عرض ۱۵۰ سانتی‌متر هستند.

۸. ساده، طرح‌دار و رنگی

مصرف کنندگان مانتو هریک سلیقه و نیازی دارند که با توجه به این دو مسئله نسبت به خرید مانتو اقدام می‌کنند. به طور کلی پارچه‌های طرح دار و رنگی برای مدل مانتوهای غیر رسمی مناسب هستند و مانتوهای دانشجویی و اداری با استفاده از پارچه‌های ساده دوخته می‌شوند.

۹. متراژ در هر طاقه

یکی از نکات مهمی که برای خرید عمده پارچه مانتویی باید به آن دقت داشته باشید، متراژ هر توپ پارچه است زیرا متراژ برای برشکاری و میز برش اهمیت بسیاری دارد. بیش از ۹۰ درصد از پارچه‌های مانتویی به صورت طاقه‌های رولی روانه باز می‌شوند که پارچه‌های مانتویی خارجی بر حسب یارد هستند که هر یارد برابر با ۹۱/۴۴ سانتی‌متر است. پارچه‌های ایزانی نیز معمولا ۴۰، ۵۰ و ۶۰ متر هستند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *