ویروس کرونا چه مدت روی انواع پارچه زنده می ماند و چگونه آن را بشوییم؟

ویروس کرونا چه مدت روی انواع پارچه زنده می ماند و چگونه آن را بشوییم؟

ویروس کرونا از طریق قطرات تنفسی فرد بیماری ممکن است بر روی سطوح مختلف حتی پارچه تا چندین ساعت زنده بماند. وجود چنین ویژگی در ویروس کرونا باعث شیوع چشمگیر این بیماری در سراسر جهان شده است. با توجه به همین مسئله باید به منظور حفظ سلامتی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نسبت به مدت زمانی که ویروس کرونا روی پارچه زنده می‌ماند، اطلاع داشت. با توجه به اطلاعیه سازمان جهانی بهداشت و به دلیل تنوع در جنس پارچه‌ها باید گفت که مدت زمان زنده ماندن این ویروس در هریک متفاوت است.

مدت زمان زنده ماندن ویروس کرونا در انواع پارچه ها

مطابق با اعلام سازمان جهانی بهداشت در صورت استفاده از پارچه چرم می‌توان اقدام به ضدعفونی کردن این پارچه با استفاده از الکل کرد و پس مدت زمان کوتاهی الکل را از روی سطح پارچه پاک کرد. در رابطه با پارچه های پلی استر به دلیل بافتی که دارند، ویروس می‌تواند مدت زمان بیشتری زنده بماند، به همین دلیل باید نسبت به شستشوی آن اقدام کرد.

نحوه شستشوی انواع پارچه 

با توجه به اعلام سازمان جهانی بهداشت، ویروس کرونا در دمای ۸۰ درجه سانتی گراد از بین خواهد رفت، به همین منظور باید از آب با همین درجه همراه با مواد شستشو کننده استفاده کرد. در صورتی که انواع پارچه از مقاومت مناسب برای شستشو در دمای ۸۰ درجه برخوردار نیست، می‌توان پارچه را بر روی سیستم‌های گرمایی به مدت ۲۴ ساعت قرار داد و سعی کنید برای مدتی از آن پارچه استفاده نکنید و به دور از سایر لوازم خود قرار دهید.

همچنین توصیه می‌شود، در صورتی که پارچه از مقاومت خوبی در برابر مواد سفید کننده نیز برخوردار است از مواد سفید کننده برای شستشوی آن استفاده کنید زیرا ویروس در مقابل مواد سفید کننده بسیار ضعیف است. نکته مهم دیگر آن است، بهتر در زمان ورود به خانه محل مشخصی را برای قرار دادن لباس‌ها در نظر بگیرید و پس از جا به جایی آن‌ها این محل را به خوبی ضد عفونی کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *