معرفی انواع پارچه مانتو پاییزی

معرفی انواع پارچه مانتو پاییزی

پاییز از فصول سرد سال است که به منظور محافظت از بدن در این فصل باید از لباس‌های ضخیم استفاده شود. یکی از لباس‌هایی که در این فصل توسط بانوان بسیار استفاده می‌شود، مانتو است. برای خرید مانتو پاییزی اولین چیزی که باید به آن توجه کرد، پارچه مناسب آن است. پارچه مانتو پاییزی در انواع مدل‌ها و رنگ‌ها تولید می‌شود تا تمام افراد بتوانند با توجه به سلیقه و نیاز خود نسبت به خرید این محصول اقدام کنند. در ادامه این مقاله با انواع پارچه مانتو پاییزی و ویژگی‌هایی که هریک از این پارچه‌ها دارند، بیشتر آشنا خواهید شد.

انواع پارچه مانتو پاییزی

پارچه مانتو پاییزی با جنس‌های مختلفی موجود است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیرا اشاره کرد:

پارچه مخمل کبریتی

پارچه مخمل کبریتی یکی از انواع پارچه مانتو پاییزی است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. پارچه مخمل کبریتی دارای راه راه‌های برجسته‌ای است که آن را از سایر انواع پارچه‌های مخمل متمایز می‌کند. از این پارچه علاوه بر مانتو برای دوخت انواع کت، پالتو، دامن و حتی شلوار نیز استفاده می‌شود.

پارچه مانتو پاییزی

پارچه پاییزه سوییت

پارچه پاییزه سوییت پارچه‌های شیک و زیبا برای فصول زمستان و پاییز است. پارچه سوییت از مرحله آخر پرداخت چرم به وجود می‌آید که به همین دلیل به آن‌ها سوییت چرم نیز گفته می‌شود. سوییت‌ها از پارچه‌های مناسب برای دوخت انواع پارچه مانتو پاییزی هستند که به به خوبی بر تن می‌نشینند. این پارچه بسیار ظریف است و با توجه به این موضوع می‌توان حتی در صورت برودت هوا نیز روی آن از پالتو استفاده کرد.

پارچه فاستونی

پارچه فاستونی نیز با توجه به اینکه زیر مجموعه پارچه‌های پشمی قرار می‌گیرد، پارچه‌هایی است که برای فصل‌های پاییز و زمستان می‌توان از آن استفاده کرد. این پارچه با توجه به طرح‌های متنوعی که دارد، به خوبی توانسته پاسخگوی سلیقه تمام افراد در گروه‌های سنی مختلف باشد.

پارچه فوتر

پارچه فوتر، پارچه‌ایی است که نسبت به سایر پارچه‌های موجود ضخامت بیشتری دارد و در دسته پارچه‌های پشمی جای می‌گیرد. این پارچه مانتو پاییزی از تنوع رنگی بالایی برخوردار است و در دسته پارچه‌های خوش دوخت قرار می‌گیرد. با توجه به ضخامتی که این پارچه دارد از آن برای مانتوهای زمستانی نیز استفاده می‌شود.

پارچه کشمیر

پارچه کشمیر پارچه‌ای زیبا و شیک است که مدل چهارخانه آن از زمان‌های گذشته تا به امروز مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. این پارچه مانتو پاییزی را می‌توان برای انواع مدل‌های مانتو مورد استفاده قرار داد و مانتوهای متنوعی دوخت. 

پارچه کرپ

پارچه کرپ نیز همچون پارچه فاستونی، پارچه‌ای است که از آن می‌توان در تمام فصول سال بهره‌مند شد. این پارچه در میان تمامی پارچه‌های موجود در بازار از محبوبیت بیشتری برخوردار است و به همین دلیل تولیدکنندگان آن را با طیف رنگی گسترده‌ای به بازار عرضه کرده‌اند. پارچه کرپ با توجه به بافتی که دارد، به خوبی بر تن می‌نشیند و تن خون زیبایی دارد. از انواع پارچه کرپ می‌توان به پارچه کرپ مازراتی،‌باربی،‌ ژرژت، شیفون و … اشاره کرد.

مناسب‌ترین رنگ برای پارچه مانتو پاییزی

هرچند که انتخاب رنگ لباس باید متناسب با سلیقه و رنگ پوست افراد باشد ولی در فصل‌های سرد سال معمولا از رنگ‌هایی مانند عسلی، قهوه‌ای، مشکی،‌ خاکستری، زیتونی، آبی نفتی و سرمه‌ای برای پارچه مانتو پاییزی استفاده می‌شود. انتخاب این رنگ‌ها به دلیل آن است که رنگ‌های اشاره شده تیره هستند و بهتر می‌توانند نور خورشید را به خود جذب کنند. علاوه بر این رنگ‌های اشاره شده به دلیل تناژ خنثی‌‌ خود که دارند، برای تمام افراد با رنگ پوست‌های مختلف نیز مناسب است. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *