خرید پارچه پرده ای و مبلی

نکاتی برای خرید پارچه پرده ای و مبلی

مبل و پرده از مهم‌ترین وسایل در هر خانه هستند که پس از چند سال استفاده کهنه و فرسوده می‌شوند و باید نسبت به تغییر پارچه های آن‌ها اقدام شود. پارچه پرده ای و مبلی در طیف وسیعی از رنگ‌ها و مدل‌های مختلف تولید شده است و هر فرد می‌تواند با توجه به نیاز و سلیقه خود نسبت به خرید و تهیه آن ها اقدام کنید. با توجه به تنوعی که این محصول دارد برای خرید پارچه پرده ای و مبلی باید به نکاتی توجه شود که در ادامه به آن‌ها پرداخته شده است.

انواع پارچه پرده ای و مبلی

پارچه پرده ای و مبلی با استفاده از الیاف مختلف تولید شده است که از جمله آن‌ها عبارتند از:

۱. الیاف طبیعی:

الیاف طبیعی حاوی کتان، ویسکوز، استات، چرم، ابریشم، پشم، ریون و … است.

۲. الیاف مصنوعی:

الیاف مصنوعی شامل اکریلیک، پلی استر و … می‌شود.

خرید پارچه پارچه پرده ای و مبلی

قبل از خرید پارچه پرده ای و میلی باید نوع کاربری آن را مشخص کرد تا بتوان آسان‌تر نسبت انتخاب آن تصمیم‌گیری کرد. پارچه مبل راحتی و مبل سلطنتی در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی تولید شده که به منظور خرید پارچه مبلی سلطنتی باید از پارچه‌های مقاوم‌تر استفاده کرد. همچنین پارچه پرده ای نیز در انواع و اقسام مختلفی وجود دارد که باید با توجه به محل نصب پرده نسبت به خرید آن اقدام کرد. به طور مثال پارچه پرده‌ای طرح‌دار و شلوغ بیشتر مناسب اتاق خواب است و نباید از آن برای سالن پذیرایی استفاده کرد و پرده‌ای مناسب سالن پذیرایی است که ساده و شکیل باشد.

همچنین در هنگام خرید پارچه پرده ای و مبلی باید به تراکم پارچه بسیار توجه کرد. در صورتی پارچه از تراکم خوبی برخوردار نباشد، در هنگام شست و شو زیبایی خود را از دست خواهد داد و شما مجبور به تعویض آن خواهید شد که این کار نیاز به هزینه زیادی دارد.

انتخاب رنگ و سبک پارچه پرده ای و مبلی

با توجه به اینکه پارچه پرده ای و مبلی در انواع مختلفی و با جنس‌های متفاوتی تولید شده است، این پارچه را می‌توان در سبک و رنگ‌های متعددی نیز در بازار مشاهده کرد. انتخاب رنگ و سبک پارچه پرده ای و مبلی باید متناسب با دکوراسیون محیط باشد که در ادامه به نکاتی برای انتخاب این نوع پارچه ها اشاره شده است.

  1. خودداری از انتخاب پارچه مبلی و پرده ای با طرح‌های بزرگ و شلوغ برای محیط‌های کوچک
  2. استفاده از رنگ‌های روشن‌تر پارچه مبلی برای مبلمان کلاسیک و رسمی
  3. انتخاب پارچه پرده ای و مبلی مقاوم و بادوام با رنگ‌های خنثی برای اتاق‌های نشیمن
  4. خرید پارچه مبلی و پرده‌ای در انواع رنگ‌های قهوه‌ای، کرم و خاکستری
  5. استفاده از پارچه های گلدار و طرحدار در محیط‌های پر رفت و آمد
  6. هماهنگ کردن رنگ پارچه مبلی با پارچه ای پرده ای برای ایجاد یک محیط آرامش بخش. بدین منظور می‌توانید از رنگ‌های مکمل استفاده کنید. به طور مثال ترکیب رنگی سرمه‌ای و کرم، زرشکی و کرم، صورتی و طوسی، طوسی و آبی و … می‌تواند گزینه‌های ایده‌آلی باشد.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *