پارچه تترون

پارچه تترون چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پارچه تترون چیست؟ انواع تترون چه مشخصاتی دارند که موجب خرید عمده و کاربرد انبوه در بخش پوشاک شده است. تترون یکی از پر فروش‌ترین پارچه های نساجی یا تار و پودی است که کاربرد گسترده این پارچه موجب خرید فروش عمده آن در بازار قماش کشور است. با گذشت زمان و پیشرفت دستگاه‌های نساجی، تولیدکنندگان پارچه در کشور نیز محصولات خود را با درجه کیفی بهتر به بازار عرضه می‌کنند. پارچه تترون یکی از بهترین محصولات کارخانه‌های نساجی کشور است که برای مصارف بسیار متفاوتی در بازار به فروش می‌رسند.

پارچه تترون چیست؟

پارچه های تترون نیز همانند سایر پارچه ها دارای مشخصاتی هستند که ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن‌ها باعث استفاده و دوخت پوشاک گوناگونی می‌شود. پارچه های تترون از الیاف فلامنت و پلی استر ویسکوز تشکیل شده‌اند.

عرض پارچه تترون چقدر است؟

پارچه تترون در عرض‌های ۹۰، ۱۱۰، ۱۵۰، ۱۸۰، ۲۰۰ و ۳۰۰ سانتی متر تولید و بافته می‌شوند که هرکدام مصارف گوناگونی دارند. برای شناخت بیشتر پارچه های تترون ابتدا مصارف عمده آن را بررسی می‌کنیم.

مصارف پارچه تترون

همانطور که می‌دانید هر پارچه‌ای که در بازار نام آن‌ها را می‌شنوید از مشخصات کلی و یکسانی برخوردار هستند. اما تفاوت کیفیت در نخ، نوع رنگرزی و حتی ضخامت پارچه تاثیر بسیار زیادی برای تعیین نوع مصرف آن‌ها خواهد داشت. انواع تترون نیز با توجه به کیفیت پارچه برای دوخت محصولات گوناگونی خریداری می‌شود که به توضیح مصارف عمده تترون می‌پردازیم.

تترون پیراهنی

بیشترین کاربرد تترون مربوط به دوخت انواع پیراهن است که بهترین پارچه های تترون پیراهنی بصورت عمده معامله می‌شوند. سالانه حجم انبوهی از پارچه تترون در رنگبندی‌های متفاوت برای دوخت پیراهن‌های مردانه و اسپرت خریداری می‌شوند. با توجه به حساسیت دوخت انواع پیراهن، کیفیت پارچه مصرفی اهمیت بسیاری دارد و دوزندگان انواع پیراهن توجه زیادی به زیر دست و لطافت پارچه دارند. پارچه تترون ساده و رنگی بخصوص تترون مشکی از پر فروش‌ترین پارچه های تولید داخل است که جهت دوخت انواع پیراهن، پارچه های تترون عرض ۱۵۰ بهترین انتخاب است.

پارچه تترون

تترون مقنعه ای

دوخت انواع مقنعه پس از پیراهن بیشترین دلایل مصرف و خرید عمده پارچه تترون از کارخانه است. جهت دوخت انواع مقنعه از انواع تترون با عرض های ۹۰، ۱۱۰، ۱۵۰ و ۱۸۰ استفاده می‌شود که هر کدام متناسب با الگو مقنعه تهیه می‌شوند. تولید کنندگان و دوزندگان مقنعه نیز لطافت و کیفیت این پارچه را حتما مورد بررسی قرار می‌دهند که مبادا در زمان استفاده دچار افت کیفیت یا به اصلاح تل شدن پارچه اتفاق بیفتد. رنگبندی انواع تترون بسیار گسترده است و همین دلیل باعث شده است هر ساله برای دوخت انواع لباس مدارس دخترانه بخصوص جهت تهیه مقنعه مدارس از بهترین تترون خریداری شود.

پارچه تترون

تترون بیمارستانی

لباس بیماران در مراکز درمانی و بیمارستان های کشور معمولا از پارچه تترون تهیه می‌شوند که در رنگ‌های صورتی، آبی، سفید، یاسی و مغز پسته‌ای بیشترین مصرف را در این بخش دارند. تولیدی‌های لباس بیمارستان از انواع تترون با عرض های ۱۵۰ و ۳۰۰ سانتی‌متر برای دوخت لباس‌های بیماران زنانه و مردانه بهره می‌گیرند. حساسیت خریداران پارچه تترون بیمارستانی به نسبت دو مورد قبل بسیار کمتر است و قطعا قیمت فروش اینگونه پارچه های تترون نیز بسیار ارزان خواهد بود. اگر قصد خرید تترون بیمارستانی را دارید حتما توجه کنید که پارچه خریداری شده بدن نما نباشد که در نهایت مورد تایید مدیران بیمارستان قرار گیرد.

تترون ملحفه ای

انواع تترون تولید شده در کارخانجات نساجی بصورت ساده رنگی و یا چاپی تولید می‌شوند. برخی از کارخانجات بسیاری از پارچه های تترون را بصورت چاپی و عروسکی تولید می‌نند که جهت تولید کالای خواب بسیار کاربردی و پر فروش هستند. یکی دیگر از مصارف انواع تترون مربوط به تولید انواع ملحفه است که حتی به پارچه تترون هتلی نیز شهرت دارند. تترون یک انتخاب بسیار خوب برای دوخت انواع روتختی و ملحفه بخصوص برای ارگان های دولتی و خصوصی است.

پارچه تترون

تترون چادر جشن تکلیف

هر ساله پس از شروع سال تحصیلی جدید، دوزندگان جویای خرید پارچه تترون ساده و طرحدار برای دوخت چادر های جشن تکلیف هستند. پارچه چادرهای جشن تکلیف طرحدار در عرض ۱۱۰ و ۱۵۰ سانتی متر در کاخانه تولید می‌شوند. همچنین از پارچه تترون شیری و سفید رنگ نیز در عرض های ۱۵۰ و ۳۰۰ سانتی متر برای دوخت انواع چادر های جشن تکلیف استفاده می‌شود.

تترون پیژامه ای

یکی دیگر مصارف عمده پارچه تترون مربوط به تولید انواع پیژامه است. پارچه های تترون پیژامه‌ای بصورت ساده رنگی و یا طرحدار‌های چهارخانه و راه راه در بازار به فروش می‌رسد.
در شهرهای جنوبی کشور نیز از انواع تترون برای دوخت انواع شلوارهای بندری استفاده می‌کنند که بصورت عمده از کارخانه خرید و فروش می‌شوند.

کاربرد پارچه تترون بسیار گسترده است و جهت دوخت البسه و پوشاک گوناگون از بازار پارچه خریداری می‌شوند. دوخت روپوش های پرستاری، روپوش های قنادی و نانوایی و … نیز برخی از دلایل خرید عمده پارچه تترون در رنگ های گوناگون است.

کارخانه تولید پارچه تترون

همانطور که گفته شده خریداران پارچه انواع تترون را متناسب با قیمت و مشخصاتی که دارد برای دوخت محصولات و پوشاک گوناگونی انتخاب می‌کنند. کارخانه‌های تولید کننده تترون نیز، انواع این پارچه را با درجه کیفیت های مختلف در بازار عرضه می‌کنند.

بهترین کارخانجات تولید کننده پارچه تترون کدام‌اند؟

در استان اصفهان که قطب نساجی کشور است، انواع تترون توسط کارخانه های نساجی مطرح و خبره تولید می‌شود. کارخانه پارچه بروجرد، درنا، سهند، پارس، سیب، سپیدار، فیلور، سوره، کاشان،نگین، آیدین، ستاره سهیل و … از جمله تولید کنندگان بهترین پارچه تترون هستند.

قیمت خرید پارچه تترون

قیمت خرید و فروش پارچه تترون به چندین عامل بستگی دارد که برای خرید عمده پارچه حتما باید به آن توجه داشته باشید. قیمت فروش تترون بر اساس درجه کیفیت پارچه تعیین می‌شود. برای مثال قیمت پارچه ای که از کارخانه بروجرد برای دوخت پیراهن استفاده شود، گران تر از پارچه تترونی خواهد بود که برای دوخت پیژامه در بازار به فروش می‌رسد. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در قیمت نهایی انواع تترون، خرید مستقیم و دسترسی به کارخانه تولید کننده است. بدون شک زمانی که با کارخانه تترون در ارتباط باشید، سفارشات عمده تترون را با قیمت مناسب و ارزان تر از بازار می‌توان تهیه کرد.

خرید اینترنتی انواع پارچه تترون

امروزه خرید اینترنتی انواع پارچه امری بسیار آسان گشته است که خرید و فروش اینترنتی انواع تترون نیز از این قاعده مستثنی نیست. با چنین شرایطی دغدغه مشتریان برای گشت و گذار طولانی مدت در بازار جهت خرید پارچه مطلوب کاهش یافته است. کارخانجات متعدد و نمایندگان مستقیم آنان محصولات خود را از طریق سامانه های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی به نمایش قرار می‌دهند و خریداران پارچه با صرف کمترین زمان می‌توانند پارچه مطلوب و مورد نظر خود را خریداری کنند.

یکی دیگر از مزایای خرید اینترنتی انواع پارچه تترون، خرید ارزان قیمت و دست اول پارچه است که با کمترین زمان ممکن از طریق باربری می توان در هر شهر و شهرستانی آن را تحویل گرفت.

24 پاسخ
    • admin-persianfabric
      admin-persianfabric گفته:

      سلام تترون نخ یک اصطلاح بازاری است که به پارچه تترونی که زیر دست نرم تر و یا نخ بیشتری داشته باشد گقته می شود

      پاسخ
  1. ...
    ... گفته:

    سلام میخواستم تاریخ تولد این پارچه رو بدونم و نام کسی که این پارچه رو تولید کرد ??

    پاسخ

تعقیب

  1. […] لباس های بیمارستانی دارند که در زمان خرید به مشخصات پارچه تترون حتما باید توجه داشته باشید. پارچه های تترون معمولا در […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *