پارچه پیراهن پاییزی

راهنمای انتخاب پارچه پیراهن پاییزی

با از راه رسیدن فصل زیبای پاییز و سردتر شدن هوا باید کم کم با لباس‌های خنک تابستانی خداحافظی کنیم و با لباس‌های گرم‌تر به پیشواز پاییز برویم. دوخت لباس‌های گرم‌تر نیازمند پارچه‌های مخصوص فصل یعنی پارچه‌های پاییزی است. برای همراه شدن با این فصل پارچه‌هایی مناسب هستند که علاوه بر محافظت در برابر سرما به ما استایلی شیک و حس راحتی نیز ببخشند. تنوع زیاد پارچه‌های پاییزی در جنس، ضخامت، رنگ و کاربرد آن‌ها در دوخت انواع لباس مثل کت، شلوار و پیراهن، انتخاب پارچه مناسب را کمی دشوار می‌کند. پیراهن‌های پاییزی یکی از پوشش‌های پر متقاضی این فصل هستند که از پارچه‌های پاییزی متنوعی دوخته می‌شوند اما قبل ازتهیه یا دوخت پیراهن‌های پاییزی باید اطلاعاتی درباره پارچه‌های مناسب و ویژگی آن‌ها داشته باشید. اگر قصد دارید با رسیدن پاییز خود را با پیراهن‌های گرم مجهز کنید، همراه ما باشید. 

پارچه‌ مناسب برای پیراهن پاییزی چه ویژگی‌هایی دارد؟

پارچه‌ پیراهن پاییزی تنوع زیادی در جنس، طراحی و رنگ دارد و سلایق زیادی را پوشش می‌دهد. داشتن الیاف ضخیم و لایه‌های زیاد در پارچه پیراهن پاییزی آن را برای هوای نسبتا سرد پاییز مناسب می‌کند. روزهای پاییزی پر از باد و باران هستند، پس انتخاب پارچه‌ مناسب اهمیت زیادی در لذت بردن ازین فصل دارد، اما جایی برای نگرانی نیست؛ چون ساختار قوی‌تر پارچه پیراهن پاییزی نسبت به پارچه‌ تابستانی آن‌ را تا حد زیادی در برابر باد و آب مقاوم می‌کند. پارچه‌های توری، نخی و ابریشمی مناسب این فصل نیستند و پارچه‌هایی مثل چرم، پشم، فلانل و مخمل کاربرد متداولی دارند.

همچنین استفاده از طرح‌های گوناگونی مثل راه راه، چهارخانه، تک رنگ و…در انتخاب پارچه پیراهن پاییزی نمای زیبایی به کمد لباستان می‌بخشد. علاوه بر جنس و طرح پارچه‌های پاییزی، رنگ‌های پاییزی نیز عناصر مهمی در انتخاب پارچه پیراهن پاییزی هستند. رنگ‌های مناسب و پرطرفدار پاییز رنگ‌های ملایم و گرمی مثل خردلی، کرم، قهوه‌ای، نارنجی و رنگ‌های تیره‌ای مثل سرمه‌ای، خاکستری و شرابی هستند. تنوع این رنگ‌ها و هارمونی خوبی که با یکدیگر دارند، استایل جذاب و شیکی را برای شما خلق می‌کند.

انواع پارچه پیراهن پاییزی و ویژگی آن‌ها 

همانطور که اشاره کردیم پارچه پیراهن پاییزی تنوع زیادی دارد، بنابراین شناخت چند نوع پارچه پیراهن پاییزی معروف می‌تواند به ما در انتخاب کمک زیادی کند. 

پشم

پشم یکی از مناسب‌ترین پارچه‌ها در لباس‌های پاییزی و زمستانی با قابلیت عایق بندی و رطوبت گیر است. پارچه پاییزی پشم سبک، نرم و راحت است و کاربرد زیادی در دوخت لباس‌های گرم دارد. 

کشمیر

کشمیر نیز مانند پشم با داشتن صفات ظرافت، نرمی و گرم بودن به عنوان پارچه پیراهن پاییزی کاربرد زیادی دارد. این پارچه پاییزی از پشم بز کشمیر تهیه می‌شود و به دلیل مقاومت و دوام بالا قیمت بالایی  دارد.

فلانل

یکی از بهترین پارچه‌ها برای دوخت پیراهن پاییزی فلانل است. در ساخت این پارچه از پشم، پنبه و الیاف مصنوعی استفاده می‌شود و بافتش گرمای بدن را حفظ می‌کند.

موهر

موهر یکی دیگر از پارچه‌های پشمی است که از پشم بز آنگورا ساخته می‌شود. این پارچه کرکی وزن سنگین و بافت باریکی دارد که آن را برای دوخت لباس‌های پاییزی مناسب می‌کند.

در انتخاب پارچه پیراهن پاییزی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

با توجه به تنوع پارچه‌ها باید قبل از انتخاب پارچه مورد نظرتان دقیقا با نیاز خود آشنا باشید. پارچه‌ها الیاف، وزن، رنگ و چاپ متفاوتی دارند. پارچه‌های تشکیل شده از الیاف پشمی و پنبه‌ای بهترین انتخاب برای فصل پاییز و دوخت پیراهن‌های پاییزی هستند. همچنین رنگ‌های گرم و پارچه‌هایی که وزن کم یا متوسطی دارند برای این فصل از سال توصیه می‌شوند. بعد از در نظر گرفتن نکات گفته شده می‌توانید مقدار کافی را متناسب با نوع و طرح پیراهنتان انتخاب کنید. امیدواریم با انتخاب مناسب‌ترین پارچه پیراهن پاییزی برای خود، روزهای گرمی را سپری کنید.

1 پاسخ

تعقیب

  1. […] از بهترین انواع پارچه مانتویی برای دوخت مانتو پاییزی و پیراهن پاییزی، پارچه کشمیر نام دارد. پارچه کشمیر از نظر شکل ظاهری و […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *