شستشوی انواع پارچه پرده ای

راهنمای شستشوی انواع پارچه پرده ای

پرده یکی از مهم‌ترین وسایلی است که نقش مهمی در دکوراسیون داخلی ساختمان و زیبایی آن دارد. پارچه پرده ای در انواع طر‌ح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید شده که با توجه به نیاز و سلیقه می‌توان پارچه مناسب ساختمان خود را تهیه کرد و مورد استفاده قرار داد. به دلیل اینکه پارچه پرده ای روی پنجره یا درب‌ها نصب می‌شود در مدت زمان کوتاهی کثیف شده و نیاز به شستشو خواهد داشت که باید به منظور تمیز کردن آن‌ها اقدامات مناسبی انجام شود. اما آیا می‌توان هر نوع پارچه پرده ای را به راحتی شست؟ آیا برای شسشتوی پارچه پرده ای می‌توان از ماشین لباسشویی استفاده کرد؟ برای شستشوی پارچه پرده ای از چه مواد ضد عفونی کننده‌ای می‌توان استفاده کرد؟ برای اینکه بتوانید پاسخ تمامی این سوالات را دریافت کنید، کافی است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

علامت گزاری گیره پرده‌ها قبل شستشو

یکی از مهم‌ترین اقدامات برای شستشوی انواع پارچه پرده ای آن است که پیش از خارج کردن گیره‌ها از پرده در ابتدا محل قرار گیری آن‌ها را روی نوار پرده و با لاک ناخن علامت گذاری کنید. انجام این کار به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به راحتی و در زمان کوتاهی نسبت به نصب مجدد آن‌ها اقدام کنید.

بررسی قسمت‌های مختلف پارچه پرده ای

بهتر است، قبل اقدام به شستشوی پارچه پرده ای تمامی قسمت‌های آن را به خوبی بررسی کنید تا در صورت وجود هرگونه رنگ پریدگی یا پوسیدگی از شستشوی پرده جلوگیری کنید زیرا حتی با شستشو نیز پرده‌ها دیگر ظاهر زیبایی نخواهند داشت و ممکن است در طی مراحل شستشو دچار پارگی شوند. در صورت وجود هرگونه آسیبی به پرده بهتر است به فکر خرید پارچه پرده ای جدید باشید.

استفاده از بخارشو یا جارو برقی پیش از شستشوی پرده

یکی از افداماتی که قبل از شستشوی انواع پارچه پرده ای باید انجام دهید، آن است که با استفاده از جاروبرقی ابتدا تمامی گرد و غبارهای آن را از بین ببرید. تمامی جاروبرقی‌های خانگی از سری مناسبی برای پرده برخوردار هستند که می‌توانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید. همچنین در صورتی که پارچه پرده ای به میزان کمی کثیف شده می‌توانید به منظور تمیز کردن آن از بخارشو استفاده کنید.

شسشتوی پارچه پرده ای حریر

حریر یکی از محبوب‌ترین نوع از انواع پارچه پرده ای است که به منظور شستشوی آن یا می‌توانید از ماشین لباسشویی یا خشکشویی استفاده کنید. زمانی که پرده حریر شسته شد آن را به صورت نم دار آویزان کنید تا دچار چروک نشود و نیازی به اتوکشی نداشته باشد. همچنین برای جلوگیری از چروک شدن بیش از اندازه آن نیز می‌توانید از پودر صابون به جای پودر ماشین لباسشویی استفاده کنید.

شستشوی پارچه پرده ای توری

به دلیل اینکه بسیاری از پارچه های پرده ای توری در اتاق خواب‌ها و نشیمن قرار می‌گیرند، خیلی زود کثیف می‌شوند و به همین دلیل باید زود به زود برای تمیز کردن آن‌ها اقدام کرد. برای شستشوی پرده توری ابتدا باید آن را درون آب سرد قرار دهید تا گرد و غبار آن خارج شود. سپس آب را خارج کرده و پرده‌ها رو درون آب با کمی نمک قرار دهید و پس از آن پودر لباسشویی را اضافه کرده و آبکشی کنید.

سخن آخر

در این مقاله با مراحل شستشوی پارچه پرده ای به صورت کامل آشنا شدید که با استفاده از آن می‌توانید به راحتی و با خیال آسوده نسبت به شستشوی پارچه پرده ای اقدام کنید و از داشتن پرده های زیبا لذت ببرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *