عمده فروشی پارچه فاستونی

عمده فروشی پارچه فاستونی ایرانی و خارجی

پارچه فاستونی یکی از محبوب‌ترین و البته پر فروش‌ترین نوع از پارچه‌هایی است که از زمان‌های گذشته تا به امروز در بازار ایران مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این پارچه در طیف گسترده‌ای از طرح و رنگ تولید می‌شود تا تمامی افراد با سلیقه‌های مختلف و در هر گروه سنی بتوانند از آن استفاده کنند. آنچه از تاریخچه پارچه فاستونی به چشم می‌خورد، این پارچه قدیمی‌ترین پارچه در دنیا است که برای اولین بار در شهر کوچکی در انگلستان تولید شد و پس از آن و با ورود به روسیه به فاستونی تغییر نام داد. نکته قابل توجه آن است که اولین نمونه از پارچه‌هایی فاستونی در ایران در کارخانه‌های نساجی اصفهان تولید شدند.

انواع پارچه فاستونی

به منظور تولید پارچه فاستونی از الیاف مختلفی استفاده می‌شود که همین امر باعث شده تا این پارچه در انواع مختلفی در بازار موجود باشد. یکی از انواع پارچه های فاستونی، پارچه فاستونی پشمی که توانسته به عنوان لطیف‌ترین نوع از این پارچه محبوبیت قابل توجهی را به دست آورد. پارچه فاستونی پشمی به نسبت انواع آن از وزن بیشتر برخوردار بوده و سنگین‌تر است. یکی دیگر از انواع پارچه فاستونی، پارچه فاستونی پلی استر است که به شبه فاستونی نیز شناخته می‌شود و به دلیل قیمت مناسبی که دارد، بسیاری از تولیدی‌ها از آن استفاده می‌کنندکه عمده فروشی پارچه فاستونی پلی استر این امکان را فراهم می‌آورد تا بتوان این پارچه را با قیمت مقرون به صرفه‌ای تهیه کرد. نکته قایل توجه آن است که برای تولید پارچه شبه فاستونی از الیاف مصنوعی استفاده می‌شود به همین دلیل این پارچه از استحکام کافی برخوردار بوده و وزن سبکی دارد. یکی دیگر از پارچه‌های فاستونی پارچه فاستونی پشمی – پلی استر بوده که این پارچه از ظاهری زیبا برخوردار بوده و به همین دلیل سهم قابل توجهی از بازار را به خود اخصتاص داده است.

پارچه فاستونی ایرانی یا خارجی

از زمان‌های گذشته تا به امروز ایران یکی از بهترین تولید کنندگان پارچه فاستونی بوده و به همین دلیل بسیاری از تولیدی‌ها به منظور دوخت محصولات خود از پارچه‌های فاستونی ایرانی استفاده می‌کردند ولی در چند سال اخیر حجم گسترده‌ای از پارچه‌های فاستونی چینی به بازار عرضه شده که این پارچه‌ها دارای قیمت پایین‌تر و همچنین کیفیت پایین‌تری هستند. در میان کشورهای تولید کننده پارچه فاستونی، کشور‌های فرانسه، ایتالیا و بریتانیا از محبوبیت قابل توجهی برخوردار هستند و پارچه‌های تولیدی آن‌ها به کشورهای مختلفی عرضه می‌شود.

پارچه فاستونی برای چه فصلی مناسب است؟

با توجه به اینکه معمولا پارچه‌های فاستونی موجود در بازار دارای ضخامت بیشتری نسبت به سایر پارچه‌ها هستند، یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در فصل پاییز و زمستان به حساب می‌آیند و به همین دلیل عمده فروشی پارچه فاستونی در این زمان از سال از رونق بیشتری برخوردار است. نکته قابل توجه درباره پارچه‌های فاستونی آن است که این پارچه بیشتر در رنگ‌های تیره نیز تولید می‌شود و به همین جهت از همه نظر گزینه مناسبی برای زمستان و دوخت پالتو هستند. همچنین باید اضافه کرد که بسیاری از کت و شلوارهای مردانه که دارای دوخت زیبایی هستند، با استفاده از پارچه فاستونی تهیه می‌شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *