قیمت پارچه پشمی

قیمت خرید عمده انواع پارچه پشمی

پارچه پشمی، محبوب‌ترین پارچه برای فصل‌های پاییز و زمستان است زیرا با استفاده از لباس‌هایی که با این پارچه تهیه می‌شوند، می‌توان از خود در برابر سرما محافظت کرد و به دلیل انعطاف پذیری که این نوع از پارچه داراست، به راحتی فعالیت‌های روزانه را انجام داد. پارچه پشمی در انواع و اقسام گوناگونی تهیه می‌شود تا تمامی مصرف کنندگان بتوانند با توجه به نیاز و نوع مصرف خود این محصول را تهیه کنند. از پارچه پشمی معمولا برای دوخت انواع مانتو، پیراهن و شلوار استفاده می‌شود زیرا این پارچه از پارچه‌های پرطرفدار برای فصول سرد سال است. قیمت پارچه پشمی با توجه به الیاف بکار رفته و کیفیت آن متفاوت است و از گران قیمت‌ترین پارچه های پشمی می‌توان پارچه کشمیر را نام برد که استایل و حالت خاص این پارچه آن را بسیار محبوب ساخته است. استفاده از پارچه پشمی مزایا و معایب بسیاری به همراه دارد که در ادامه این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت تا با خیال آسان‌تری بتوانید نسبت به خرید این پارچه اقدام کنید.

پارچه پشمی چیست؟

پارچه پشمی پارچه‌ای است که با استفاده از موی حیوانات به وجود می‌آید و بسیاری بر این باورند که تنها از پشم گوسفند برای تهیه این پارچه استفاده می‌شود، در صورتی که از پشم حیوانات مختلفی مانند بز و شتر نیز برای تولید این پارچه استفاده می‌شود. در سال‌های اخیر نوعی پارچه پشمی تولید شده است که با استفاده از الیاف شیمیایی به دست آمده که از آن نیز برای دوخت لباس‌های مختلف می‌توان استفاده کرد.

قیمت خرید پارچه پشمی

مزایا پارچه پشمی

از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت‌هایی که پارچه پشمی دارد آن است که فرد در زمان استفاده از این پارچه عرق نمی‌کند و به دلیل بافت سبک و راحتی که این پارچه دارد، به آسانی می‌تواند فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهد. از دیگر مزایای این پارچه نیز می‌توان به مقاوم بالای آن در برابر آتش را نام برد. همچنین باید اشاره کرد که قیمت پارچه پشمی به دلیل دوام بالایی که این پارچه نسبت به سایر پارچه‌ها دارد، بیشتر است ولی می‌توان با خرید آن در مدت زمان زیادی از آن استفاده کرد. از مزیت‌های دیگر پارچه پشمی تنوع در طرح و رنگ آن است و این امکان را هم برای بانوان و هم برای آقایان فراهم می‌آورد تا بتوانند متناسب با سلیقه خود پارچه مورد نظرشان را تهیه کنند و در فصل‌های سرد سال به راحتی از آن استفاده کنند.

معایب پارچه پشمی

اولین عیبی که می‌توان برای پارچه پشمی به آن اشاره کرد، شل شدن آن در هنگام شستشو است. بسیاری در هنگام شستشوی پارچه پشمی به دستورالعمل شستشوی آن توجهی ندارند و از آب گرم برای شستن این پارچه استفاده می‌کنند که همین عامل باعث افت کیفیت و همچنین شل شدن این پارچه می‌شود. از دیگر معایب این پارچه نیز آن است که برخی آن را نسبت به سایر پارچه‌ها کمی زبرتر می‌دانند و به همین دلیل از خرید آن اجتناب می‌کنند.

تنوع قیمت پارچه پشمی

قیمت پارچه پشمی با توجه به نوع موی حیوانی که برای تولید این پارچه استفاده شده است، متفاوت خواهد بود. به طور مثال پارچه کشمیر پارچه‌ای است که با استفاده از پشم بز تهیه شده است و همین عامل باعث شده تا این پارچه از قیمت بالاتری برخوردار باشد. نکته مهم درباره پارچه پشمی کشمیر آن است که در مقایسه با پارچه های پشمی تهیه شده از پشم گوسفند ۸ مرتبه گرم‌تر است و وزن آن نیز بسیار سبک‌تر خواهد بود. همچنین باید افزود که ارزان قیمت‌ترین نوع از پارچه پشمی، پارچه پشمی با استفاده از الیاف مصنوعی است زیرا استفاده از این الیاف در دراز مدت برای برخی از افراد حساسیت‌های پوستی ایجاد خواهد کرد.

کاربردهای پارچه پشمی

موارد استفاده از پارچه پشمی

با خرید پارچه پشمی می‌توان پالتو، پلیورهای زمستانی، کت و شلوار و دستکش تهیه کرد. همچنین باید اشاره کرد که این پارچه به منظور تولید فرش و گلیم نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. نکته قابل توجه درباره پارچه پشمی آن است که این پارچه را می‌توان در تابستان نیز استفاده کرد زیرا همانطور که اشاره شد، پارچه پشمی باعث ایجاد رطوبت و تعریق نشده و با خیال آسوده می‌توان از آن بهره‌مند شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *