پارچه پشمی

قیمت و خرید پارچه پشمی

زمانی که وارد فصل سرما مثل پاییز و زمستان می‌شویم، اولین چیزی که برای محافظت از خود در برابر سرما به دنبال آن می‌رویم، لباس‌های زمستانی و پاییزی است. لباس‌های فصول سرد معمولا با استفاده از پارچه های پشمی تهیه می‌شوند. خرید پارچه پشمی این امکان را فراهم می‌آورد تا بتوانیم لباس‌های متنوع و زیبایی تهیه کنیم و از آن‌ها در فصول سرد سال استفاده کنیم. در ادامه این مقاله با پارچه پشمی و ویژگی‌های مختلفی که این پارچه دارد، بیشتر آشنا خواهید شد تا بتوانید با آگاهی بهتری نسبت به خرید این محصول اقدام کنید.

پارچه پشمی چیست؟

پارچه پشمی، با استفاده از موی حیوانات مختلفی تولید می‌شود و به طور کلی امروزه در بازار جهانی تنها ۵ درصد از پارچه‌ها پشمی هستند. قیمت پارچه پشمی به دلیل آنکه مراحل تولید این پارچه زمان‌بر است، نسبت به پارچه‌های دیگر بالاتر خواهد بود و به همین دلیل افراد کمی می‌توانند برای خرید پارچه پشمی اقدام کنند. پارچه پشمی با توجه به اینکه از چه نوع حیوانی تهیه شده باشد، کیفیت متفاوتی دارد. به طور مثال پارچه های پشمی کشمیر به دلیل آنکه از نوعی بز تهیه می‌شوند، کیفیت بالاتر و ظرافت بیشتری دارند. 

انواع پارچه پشمی

پارچه پشمی با توجه به طول نخی که در تولید آن استفاده شده، به دو دسته تقسیم می‌شود، 

پارچه پشمی و پارچه فاستونی. نخ‌های بکار رفته در پارچه پشمی کوتاه‌تر و در پارچه فاستونی بلندتر هستند. از انواع پارچه پشمی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پارچه نرم یا مرینو

پارچه مرینو یادوام‌ترین و گران‌ترین نوع از پارچه پشمی است که برای لباس‌های خاصی از آن استفاده می‌شود.

پارچه گاباردین

پارچه گاباردین نوعی از پارچه  پشمی ساده است که دو روی متفاوت دارد. یک روی این پارچه زبر و ضخیم بوده و روی دیگر آن نرم و طیف است. خرید پارچه پشمی گاباردین توسط تولیدی‌ها و خیاطان معمولا برای دوخت پالتو و شلوار است.

انواع پارچه پشمی

پارچه چویوت

پارچه چویوت با استفاده از پشم گوسفند تولید می‌شود که به دلیل بافت خاصی که دارد، گزینه مناسبی برای پالتو به حساب می‌آید.

پارچه ملتون

پارچه ملتون از پارچه‌های پشمی پرزدار است که به منظور دوخت پالتو بسیار کاربرد دارد.

پارچه بوکله

پارچه بوکله، پارچه‌ای است که روی سطح آن گلوله‌های موج دار کوچکی قرار دارد و به همین دلیل به راحتی می‌توان آن را از سایر پارچه ها تشخیص داد. 

پارچه کشمیر

پارچه کشمیر با استفاده از پشم بز تهیه می‌شود و به دلیل کیفیت بالایی که دارد، برای تولید لباس‌های گران قیمت کاربرد دارد. این پارچه در مقایسه با انواع پارچه پشمی گرم‌تر است و وزن بسیار سبکی نیز دارد.

پارچه پشمی جوشیده شده

همانطور که از نام این پارچه مشخص است، قبل از استفاده از آن به صورت کاملا جوشیده می‌شود تا از آب رفتن آن زمانی که به لباس تبدیل شده جلوگیری به عمل آید.

مزیت‌های پارچه پشمی

خرید پارچه پشمی نسبت به سایر پارچه با رشد بیشتری همراه است زیرا این پارچه از مزیت‌های بسیاری برخوردار است. از جمله مزیت‌های این پارچه آن است که در برابر آتش مقاومت خوبی دارد و آتش امکان پیش روی در آن را ندارد. همچنین باید گفت که این پارچه نسبت به سایر پارچه‌ها دوام بیشتری دارد و فرد با تهیه آن می‌تواند سال‌های طولانی از پارچه‌ای باکیفیت با ثبات رنگ بالا استفاده کند. نکته قابل توجه دیگر درباره پارچه های پشمی آن است که این پارچه ها در تنوع رنگی گسترده‌ای تولید می‌شود و در نتیجه تمام افراد با سلیقه‌های مختلف می‌توانند از این پارچه استفاده کنند و از سرمایی که در فصول سرد وجود دارد، در امان باشند.

کاربردهای پارچه پشمی

پارچه پشمی به منظور دوخت پیراهن مردانه، کت و شلوار، پلیور، پالتو و شلوارهای زمستانی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین باید اشاره کرد که این پارچه به دلیل بافت ظریفی که دارد، گزینه مناسبی برای تهیه لباس‌های زیر نیز است. از دیگر کاربردهای پارچه پشمی می‌توان به تولید دستکش‌ها و برخی از قسمت‌های لباس‌های آتش نشانان نیز اشاره کرد.

خرید پارچه پشمی

پارچه پشمی، پارچه ای است که امکان خرید آن برای تولیدی ‌ها و کارخانه ‌های تولید پوشاک از طریق نساجی‌ها و به قیمت عمده فراهم شده است. این پارچه را می‌توان بدون واسطه از  کارخانه یا وب سایت پارچه پرشین با قیمت مناسبی تهیه کرد و مورد استفاده قرار داد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *