انواع پارچه مانتویی

انواع پارچه مانتویی و ویژگی‌های آن‌ها

پوشش بانوان و انتخاب صحیح پوشاک برای آنان همیشه امری سخت بوده است. این حساسیت بخصوص در انتخاب مانتو بسیار بیشتر احساس می‌شود، به این دلیل که در جامعه ما پوشش اصلی خانم‌ها مانتو است. در حوزه پوشاک، مانتو در انواع مدل‌ها و طرح‌ها طراحی و دوخته می‌شوند که نحوه دوخت، نوع پارچه و برش هریک از آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. در ادامه قصد داریم به بررسی انواع پارچه مانتویی و ویژگی‌هایی که هریک از آن‌ها دارند، بپردازیم.

بازار پارچه مانتویی

مانتو در پوشاک زنانه از پر مصرف‌ترین لباس‌ها است و سالانه تولیدی‌های پوشاک حجم انبوهی از مانتو های جدید را به بازار ارائه می‌دهند. خرید انبوه مانتو موجب ساخت کسب و کارهای پر سود در کارخانجات پارچه، طراحان پوشاک، دوزندگان و تولیدی های لباس و عمده فروشان هر حوزه شده است. بازار رقابتی میان این مشاغل باعث توزیع محصولات جدید شده است که هرکدام برای ارائه محصولات بهتر سعی در سبقت گرفتن از یکدیگر را دارند. بی تردید فعالیت در چنین حوزه‌ای با حاشیه سود خوب، مستلزم شناخت انواع پارچه مانتویی و ویژگی‌های آن‌ها بخصوص برای تولیدی‌های پوشاک است. دوزندگان مانتو برای تولید پوشاک مطابق با سلیقه مشتریان باید همواره در حال به روز کردن پارچه و مدل مانتو باشد. بنابراین تولید و فروش مانتو خوب در گروی خرید پارچه خوب است.

دسته بندی انواع مانتو و پارچه های مانتویی

خانم‌ها هر مانتو را متناسب با شرایط محیطی انتخاب و خریداری می‌کنند. برای مثال زمان استفاده مانتو جهت اداره یا محل کار از مانتوی مخصوص با چنین محیطی بهره می‌گیرند. در نتیجه الگوی دوخت انواع مانتو با یکدیگر یکسان نخواهد بود و تولیدی‌های پوشاک بهترین الگو دوخت را مدنظر قرار می‌دهند. اما اگر بخواهیم دسته بندی کلی از انواع مانتو را شرح دهیم، بر اساس نوع مصرف آن را معرفی می‌کنیم:

  • مانتو فرم اداری
  • مانتو دانشجویی
  • مانتو مجلسی
  • مانتو اسپرت
  • مانتو ساده

اما شاید این سوال پیش آید که آیا فقط الگو مانتو باعث این دسته بندی خواهد شد؟
قاطعانه بیان می‌کنیم که خیر! نوع پارچه نیز در چنین تقسیم بندی شریک است. برای مثال هیچ تولیدی مانتو از پارچه های تریکو برای دوخت یک مانتو اداری استفاده نخواهد کرد. البته مانتو را از لحاظ مدل و الگو دوخت نیز می‌توان مورد بررسی قرار دهیم اما در این مقاله سعی در توضیح شفاف از انواع پارچه مانتویی و ویژگی هرکدام خواهیم داشت.

پارچه مانتویی

شناخت انواع پارچه مانتویی برای تولیدی های پوشاک و دوزندگان مانتو می‌تواند بسیار کاربردی باشد و هنگام خرید دغدغه آنان را کاهش دهد. دلیل اصلی سردرگمی خریداران پارچه به دلیل فروش عمده مدل‌های گوناگونی از پارچه مانتو توسط عمده فروشان و کارخانجات تولید کننده است. پارچه های مانتویی از لحاظ نوع تولید به دو دسته گردبافت (تریکویی) و یا تخت بافت تقسیم بندی می‌شود. اما یک دسته بندی کلی‌تر که میان خریداران مرسوم است، دسته بندی بر اساس فصل است که شامل بهاره، تابستانه، پاییزه و زمستانه است که به طور حتم پارچه های هر فصل دارای مشخصات و ویژگی‌های مرتبط به خود هستند و قیمت متفاوتی نیز خواهند داشت.

مشخصات انواع پارچه مانتویی

با حضور در بازارهای پارچه در هر شهری قطعا شاهد مدل‌های گوناگونی از پارچه مانتو با عناوین بسیاری متعددی خواهید بود. همانطور که قبلا توضیح دادیم حجم بسیار زیاد تقاضا برای خرید مانتو، در فروش و توزیع انواع پارچه مانتویی نیز اثر گذاشته است و علاوه بر تولیدات کارخانجات نساجی داخلی، شاهد واردات انبوه پارچه های مانتویی و فروش عمده آن‌ها هستیم. پارچه های خارجی که از چین و دبی وارد کشور شده‌اند توانسته‌اند حجم انبوهی از فروش بازار پارچه مانتو را پوشش دهند که کارخانجات نساجی داخلی نیز همواره در حال به روز شدن هستند و رقابت تنگاتنگی میان آن‌ها است.
اما در هر دو مورد مشخصات پارچه توسط خریداران مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بتوانند بهترین مانتو را با پارچه های بسیار مرغوب و تضمینی روانه بازار نمایند. آیا می‌دانید هنگام خرید باید به کدام خصوصیات پارچه توجه کنید؟

زیر دست پارچه

زیر دست انواع پارچه مانتویی اولین مرحله از فرآیند خرید پارچه است و مشتریان با لمس آن می‌توانند تا حدودی به ویژگی‌های پارچه پی ببرند. قطعا هیچ خریداری برای دوخت مانتو قصد خرید پارچه خشک و خشن را نخواهد داشت. علاوه بر لطافت پارچه که با حس لامسه مشخص خواهد شد، دوزندگان با لمس پارچه می‌توانند به وزن پارچه پی ببرند و بهترین انتخاب را جهت دوخت مانتو داشته باشند.
برای مثال زمانی که قصد تولید مانتو تابستانه را داشته باشید، قطعا باید پارچه های سبک و خنکی را خریداری کنید.

الیاف پارچه

الیاف پارچه یکی دیگر از ویژگی‌های مهم پارچه است که در انتخاب پارچه متناسب با نوع مصرف مانتو، اهمیت بسیاری دارد. این ویژگی نیز از طریق حس لامسه قابل تشخیص است، اما اگر تجربه کافی نداشته باشید به کمک فروشنده می‌توانید در مورد الیاف طبیعی یا مصنوعی بودن پارچه اطلاعاتی کسب نمایید.

کیفیت رنگ و بافت پارچه

کیفیت بافت و رنگ پارچه اهمیت بسیار زیادی برای تولید مانتو خواهد داشت. پارچه های مانتویی نباید در برابر شستشو دچار مشکل شوند و گرنه موجب ضرر برای دوزندگان و یا فروشندگان مانتو خواهد شد. برای موفقیت در این شغل علاوه بر ارایه مدل‌های جدید، انتخاب و خرید پارچه مرغوب نیز به همان میزان اهمیت ویژه‌ای دارد.

انواع پارچه مانتویی

هر ساله مدل‌های جدیدی از انواع پارچه مانتو در بازار به فروش می‌رسند که هر کدام مشخصات و ویژگی مخصوص به خود را خواهند داشت. تولیدی‌های مانتو نیز با توجه با ویژگی هریک از آن‌ها سعی در تولید مانتو مناسب و زیبا را دارند. اما برخی از این پارچه ها جز پارچه های بورسی و دائمی در بازار هستند که برای آشنایی بیشتر خریداران پارچه، به توضیح برخی از آنان می پردازیم.

پارچه نخی مانتویی

پارچه نخی مانتویی از بهترین پارچه های فصل بهار و تابستان است که فروش بسیار زیادی دارند. اما دلیل این حجم از تقاضا برای خرید پارچه نخی مانتویی چیست؟
راحتی و خنکی اینگونه پارچه ها دلیل اصلی خرید و فروش پارچه نخی است. پارچه نخی به پارچه هایی گفته می‌شود که از الیاف ویسکوز و پنبه بصورت صد در صد بافته شده‌اند و فاقد هرگونه الیاف پلی استر هستند. البته پارچه های نخی معایبی از جمله چروک پذیری زیاد و آبرفت اولیه پارچه را دارند و تولیدی های پوشاک پیش از برش و دوخت پارچه باید میزان آن را بررسی کنند.

انواع پارچه مانتویی

پارچه کرپ کش مانتویی

پارچه های کرپ کش بصورت تخصصی برای دوخت انواع مانتو استفاده می‌شوند. پارچه کرپ کش بصورت بافت کج بافته شده است و رنگبندی‌های متنوع و زیادی را شامل می‌شود. لاکرا (کش) این پارچه در عرض است و تنپوش بسیار خوبی برای دوخت مانتوهای اداری و اسپرت ارائه می‌دهد. تولیدی‌های مانتو همیشه باید هنگام برش و دوخت پارچه هایی که بافت کجراه دارند، دقت کنند تا سایه و اختلاف رنگ در پوشاک ایجاد نشود.

انواع پارچه مانتویی

پارچه کرپ اسکاچی مانتویی

اگر حتی یک تولیدی کوچک یا حتی شخصی دوز باشید،حتما پارچه کرپ اسکاچی را می‌شناسید. قیمت ارزان پارچه اسکاچی به همراه خوش دوخت بودن این پارچه موجب شهرت و خرید عمده آن شده است. بافت خاص این پارچه کرپ باعث نامگذاری، اسکاچی برای آن شده است و معمولا هر ساله تولیدی‌های مانتو از این پارچه برای دوخت مانتوهای بهاره و تابستانه استفاده می‌کنند. پارچه اسکاچی ارزان‌ترین پارچه کرپ مانتویی است که حتی از آن برای دوخت شومیز و شلوار زنانه نیز استفاده می‌شود.

انواع پارچه مانتویی

پارچه کرپ مازراتی مانتویی

زمانی که قصد خرید انواع پارچه مانتویی با جنس خوب و قیمت مقرون به صرفه را از عمده فروشی‌های پارچه یا خرده فروشان را داشته باشید، یکی از گزینه‌های معرفی آن‌ها پارچه کرپ مازراتی است.
پارچه کرپ مازراتی از زیر دست بسیار عالی برخوردار است که ضخامت این پارچه باعث انتخاب جهت دوخت مانتو های چهار فصل شده است.

کشسانی بسیار خوب پارچه کرپ مازراتی باعث شده است که خریداران انواع مانتو با لمس و پرو مانتو به خوبی راحتی این پارچه را درک کنند. آیا می دانید یکی دیگر از مصارف پارچه مازراتی چیست؟
دوخت شلوارهای مجلسی زنانه معمولا با استفاده از پارچه های مازراتی انجام می‌شود. کیفیت بسیار خوب و کش فوق‌العاده این پارچه باعث استقبال تولیدی‌های شلوار از انواع پارچه مازراتی با رنگبندی گوناگون شده است.

پارچه پرادا و فیونا مانتویی

اگر زمانی قصد تولید مانتوهای اداری را داشتید از پارچه‌های کرپ فیونا و پرادا مانتویی غافل نشوید. از بهترین پارچه های عرضه شده در بازار برای دوخت مانتوهای مجلسی و اداری این دو پارچه کرپ هستند. کیفیت خوب و زیر دست عالی پارچه پرادا و فیونا راحتی و تنپوشی بسیار زیبا را به خانم‌ها می‌دهد و خرید اینگونه مانتوها برای فرم اداری انتخابی بسیار عالی است. رنگبندی پارچه های فیونا و پرادا مانتویی متنوع است که معمولا رنگبندی‌های تیره این دو پارچه بصورت مدام توسط عمده فروشان عرضه می‌شود. قیمت این دو پارچه کرپ همانند کرپ مازراتی از رنج متوسط است و بصورت عمده در بازار خرید و فروش می‌شوند.

پارچه کرپ باربی مانتویی

پارچه های کرپ باربی از بهترین پارچه های کرپ هستند که مدل ژاپنی آن‌ها در بازار بسیار شهرت دارند. قیمت فروش پارچه کرپ باربی نسبت به مدل‌های قبل گران‌تر است و معمولا از آن برای دوخت مانتوهای لوکس‌تر استفاده می‌کنند. زیر دست پارچه های کرپ باربی ژاپن بسیار لطیف است و معمولا طیف رنگبندی مختلفی از آن به کشور وارد شده و توسط عمده فروشان و خرده فروشان پارچه به فروش می‌رسد. نکته مهم هنگام خرید پارچه کرپ باربی توجه به مدل ژاپنی یا چینی آن است. قیمت پارچه باربی چینی ارزان‌تر است و به همین علت در هنگام خرید باید به این امر توجه داشته باشید.

پارچه کرپ کنزو مانتویی

پارچه های کرپ کنزو که مدل کنزو آناهیتا آن بسیار پر تقاضا است، یکی از گران قیمت‌ترین پارچه های کرپ است. قیمت فروش پارچه کرپ کنزو در قیاس با مدل‌های کرپ مانتویی که توضیح دادیم بیشتر است که قطعا گرانی آن بی دلیل نخواهد بود. زیر دست پارچه کرپ کنزو به نسبت سایر کرپ‌ها مانتویی بیشتر و بهتر است که قطعا مانتوهای دوخته شده با این پارچه قابل قیاس با انواع پارچه مانتویی ارزان قیمت نخواهد بود.

پارچه لنین مانتویی

پارچه های لنین مانتویی از بافت ساده و کفنی شکلی تشکیل شده‌اند و جز پارچه های تابستانه و بهاره هستند. پارچه های لنین معمولا باید بصورت صد در صد پنبه در کارخانه بافته شوند اما برای کاهش قیمت پارچه با ترکیبی از پلی استر و پنبه بافته و تکمیل می‌شوند. بنابراین هرچقدر که میزان پنبه پارچه بیشتر باشد، قیمت فروش پارچه لنین و زیر دست آن تغییر خواهد کرد. قبلا انواع پارچه های لنین بصورت ساده و تک رنگ در بازار پارچه برای دوخت مانتو به فروش می‌رسیدند که امروزه با پیشرفت طراحی پارچه، با به کارگیری از دو نخ متفاوت در بافت پارچه باعث ترکیب رنگ بسیار جذاب و مشتری پسند شده است.

انواع پارچه مانتویی

پارچه شانتون مانتویی

پارچه شانتون مانتویی همانند لنین مشخصاتی مشابه هم دارند که از جمله پرفروش ترین پارچه های تابستانی محسوب می‌شوند. معمولا از انواع پارچه شانتون و لنین مانتویی برای دوخت مانتوهای جلو باز و اسپرت استفاده می‌کنند. پارچه شانتون علاوه بر رنگبندی فوق‌العاده، بصورت چاپی و طرح دار نیز تولید می‌شوند. پارچه های شانتون طرحدار و چاپی هم بصورت خرجکار یا به عنوان پارچه اصلی مانتو انتخاب و خریداری می‌شوند.

انواع پارچه مانتویی

پارچه ریون مانتویی

پارچه ریون مانتویی از جمله پارچه های تریکویی است که با دستگاه های گرد بافت تولید و توزیع می‌شود. وجود کش یا همان لاکرا در تار و پود پارچه موجب کشسانی بسیار زیاد و دوطرفه انواع پارچه ریون می‌شود. به دلیل استفاده از الیاف ویسکوز در تولید پارچه ریون، زیر دستی بسیار خنک و لطیف خواهد داشت. آیا می‌دانید نحوه فروش پارچه ریون چگونه است؟
به دلیل کش دو طرفه پارچه ریون، این پارچه بصورت کیلویی به فروش می‌رسد. به طور متوسط هر کیلو پارچه ریون حدود ۴ متر است که قطعا مشخصات هر کارخانه تولید کننده با یکدیگر یکسان نخواهد بود. دوخت انواع شومیز، تونیک، و لباس‌های مجلسی از جمله مصارف دیگر پارچه ریون است.

پارچه دیور مانتویی

دیور مانند انواع دیور جز پارچه های تریکویی محسوب می‌شود که بافت منحصر به فردی دارد. فروش انواع پارچه دیور نیز بصورت کیلویی است که گرماژ هر کدام متفاوت است. برای مثال اگر هر کیلو پارچه دیور حدود ۳٫۵ باشد قطعا زیر دست آن از پارچه دیور که هر کیلو آن ۳ متر است، نازکتر خواهد بود. کاربرد انواع پارچه دیور برای دوخت مانتو معمولا برای تهیه مانتوهای اسپرت و دخترانه است. مصرف انواع پارچه دیور علاوه بر دوخت مانتو، تهیه انواع تی شرت، ست‌های ورزشی و حتی شلوارهای اسپرت زنانه نیز است.

پارچه پرشیا مکانیک مانتویی

پارچه پرشیا مکانیک یکی از انواع پارچه مانتویی ارزان قیمت است که تولیدی‌های مانتو مدل‌های مختلفی از مانتو را با پارچه های پرشیا تولید می‌کنند. پارچه پرشیا مکانیک دارای مشخصات بسیار خوبی است که به همراه قیمت ارزان این پارچه، یک انتخاب عالی برای تولید مانتو با نرخ پایین است. مشخصات پارچه پرشیا مکانیک چیست؟ پارچه های پرشیا از قابلیت ضد چروک و ثبات رنگ بسیار خوبی برخوردار است که تولیدی های مانتو بدون هیچ دغدغه ای بصورت عمده خریداری می‌کنند. همچنین دوخت عمده لباس های فرم مدارس نیز یکی از دلایل خرید عمده پارچه پرشیا مکانیک مانتویی است.

انواع پارچه مانتویی

پارچه فوتر

فوتر از قدیمی‌ترین پارچه های زمستانه است که برای دوخت انواع پالتوهای زنانه و مردانه بصورت عمده از آن استفاده می‌شود. زیر دست ضخیم پارچه های فوتر باعث عدم نفوذ هوای سرد می‌شود که هر ساله این پارچه برای دوخت پالتو های جدید خریداری می‌شوند. انواع فوتر نیز مانند سایر پارچه ها با کیفیت و قیمت‌های گوناگونی به فروش می‌رسند که با لمس پارچه به خوبی می‌توان متوجه ضخامت پارچه فوتر شد.

انواع پارچه مانتویی

پارچه پشمی مانتویی

پشمی مانتویی یکی دیگر از پارچه های مانتویی پاییزه و زمستانه است که علاوه بر ساده، بصورت طرح‌های چهارخانه و راه راه نیز بافته می‌شوند. الیاف اصلی پارچه های پشمی مانتویی اکرولیک است که همین الیاف باعث افزایش قیمت پارچه به نسبت پارچه های مشابه پلی استری است. طرح و مدل پارچه های پشمی بسیار متنوع است که علاوه بر دوخت انواع مانتو، به عنوان پارچه برای دوخت پیراهن‌های مردانه و زنانه هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع پارچه مانتویی

پارچه سوییت مانتویی

انواع پارچه سوییت برای تهیه مانتوی های پاییزه و زمستانه خریداری می‌شوند. پارچه های سوییت بصورت ساده  و کشی که اصطلاحا به آن سوییت پشت غواصی نیز گفته می‌شوند در بازار عرضه می‌شوند. سوییت پشت غواصی علاوه بر خاصیت کشی بودن پارچه، ضخیم تر از مدل ساده است و جز پارچه های برتر برای دوخت انواع پالتو محسوب می شوند. قیمت خرید عمده انواع سوییت همانند مشخصات و زیر دستی که دارد، متفاوت است که در هنگام خرید پارچه باید به چنین مواردی حتما دقت کرد.

پارچه بارانی مانتویی

پارچه های بارانی مانتویی بهترین پارچه پاییزی است که پر فروش ترین آن‌ها به نام پارچه مموری است. خاصیت صد در صد ضد آب بودن این پارچه سبب دوخت انواع مانتو های پاییزی شده است. پارچه مموری مانتویی یکی دیگر از پارچه های وارداتی است که رنگبندی بسیار زیبای این پارچه سبب تولید و توزیع بهترین مانتوهای پاییزی و بارانی شده است. قیمت خرید پارچه مموری متناسب با ویژگی‌های بسیار خوبی که دارد، برای تولید کنندگان انواع مانتو بسیار مقرون به صرفه است.

پارچه جین مانتویی

پارچه های جین که با نام پارچه لی نیز خرید و فروش می‌شوند، از پرفروش‌ترین پارچه های مانتو های اسپرت هستند. آیا می دانید انواع پارچه لی کدام است؟ پارچه های جین (لی) بصورت ساده یا کشی و با وزن‌های مختلف نازک تا ضخیم تولید می‌شوند. انواع پارچه های لی بصورت خام بافته می‌شوند. تولیدی‌های پوشاک ابتدا برای دوخت انواع مانتو و شلوار مدل‌های مد نظر را دوخته و سپس با آنزیم و شستشو پارچه به مدل مطلوب خود دست می‌یابند. مانتو های دخترانه معمولا حالت اسپرت‌تر خواهند داشت که خرید عمده پارچه جین و به کارگیری آن برای دوخت مانتو اسپرت دخترانه یک انتخاب و خرید ایده آل خواهد بود.

انواع پارچه مانتویی

پارچه ترگال کجراه مانتویی

پارچه های ترگال و کجراه مانتویی از جمله پارچه های تولیدات کارخانجات نساجی داخلی است. بیشترین مصرف پارچه ترگال و کجراه برای دوخت مانتوهای دانش آموزی و مانتوهای فرم اداری است. تفاوت میان پارچه ترگال و کجراه چیست؟ پارچه ترگال در قیاس با انواع کجراه در گرماژ کمتری بافته می‌شوند و به عبارتی نازکتر از کجراه است. همچنین پارچه کجراه بصورت بافت کج بافندگی می‌شوند و پارچه ترگال بصورت ساده است. کارخانجات بسیاری هستند که این دو پارچه پر مصرف را در رنگ‌های متعدد تولید می‌کنند. قیمت فروش پارچه های کجراه و ترگال ارزان‌تر از انواع پارچه مانتویی مانند کرپ است.

انواع پارچه مانتویی

پارچه فاستونی مانتویی

پارچه های فاستونی که در بازار به فروش می‌رسند از رنج قیمت متعددی تشکیل شده‌اند. برای مثال پارچه های شبه فاستونی که فاقد الیاف پشم هستند، بسیار ارزانتر از انواع پارچه فاستونی پشمی است. بیشترین کاربرد پارچه فاستونی مانتویی دوخت انواع مانتو های اداری است که بسیار خوش فرم و رسمی هستند. همچنین امروزه انواع پارچه فاستونی کشی نیز تولید شده‌اند که باعث استقبال مشتریان برای خرید فاستونی مانتویی شده است. دوام و ماندگاری مانتوهای دوخته شده با پارچه فاستونی، یکی دیگر از دلایل خرید و فروش عمده فاستونی در بازار پارچه است.

انواع پارچه مانتویی

قیمت خرید پارچه مانتویی :

در هنگام خرید عمده پارچه مانتو همیشه باید چندین نکته را مد نظر قرار دهیم:

  • نوع مصرف مانتو
  • قیمت پارچه مصرفی
  • کارخانه تولید کننده

کارخانه تولید کننده نیز همانند قیمت پارچه و نوع مصرف مانتو اهمیت بسیاری دارد. اهمیت این موضوع بخاطر فروش انواع پارچه تحت عناوین و برندهای مختلف است. برای مثال ما مشخصات کلی پرفروش‌ترین پارچه های مانتویی را تشریح کردیم اما بدون تردید کیفیت محصولات کارخانجات نساجی با یکدیگر متفاوت است. همین موضوع در مورد انواع پارچه مانتویی خارجی نیز صدق می‌کند. در نتیجه زمان خرید عمده پارچه ابتدا باید دانش کافی از انواع پارچه داشته و سپس برای خرید ارزان قیمت پارچه باید سعی در ارتباط با کارخانه یا دست اول ترین توزیع کننده باشید.

سخن آخر

در این مقاله اکثر پارچه های مانتویی که تقریبا در تمامی بازار های پارچه عرضه می شود را با ویژگی آنها تشریح کردیم. اما هر ساله مدل های جدید از پارچه روانه بازار می‌شوند که برای خرید خوب باید مواردی که گفته شد را مد نظر قرار دهید تا بهترین پارچه را متناسب با نوع مصرف مانتو خریداری کنید.

20 پاسخ
  1. فاطمه
    فاطمه گفته:

    اطلاعاتتون عاالی بود ممنون ولی کاش برای همه مدل های پاچه عکس میذاشتین ولی در کل ۲۰بود مخصوصا مثال ها

    پاسخ
    • admin-persianfabric
      admin-persianfabric گفته:

      سلام هر دو مورد از پارچه های پر فروش هستند بستگی به مدل مورد نظرتان دارد.

      پاسخ
    • admin-persianfabric
      admin-persianfabric گفته:

      سلام وقت بخیر
      جفتشون استفاده میشوند اما کشسایی مازراتی بیشتره

      پاسخ
  2. سوگند
    سوگند گفته:

    سلام جنس پرشیا و داکرون مناسب تابستان هست؟ و از این دو کدوم بهتره؟
    نسبت به لنین کیفیت پایینتری دارن؟

    پاسخ
  3. ناشناس
    ناشناس گفته:

    سلام
    یرای مانتو مجلسی چه نوع پارچه کرپی از همه مرغوبتر و ریزش دار تر هست ؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *