خرید انواع پارچه در بازار

راهنمای خرید انواع پارچه در بازار

هرچند امروزه وب سایت‌های بسیاری روی کار آمده‌اند که امکان خرید انواع پارچه را به آسانی فراهم کرده‌اند ولی خرید پارچه از بازار عادتی ترک نشدنی برای بسیاری از افراد است. از گذشته‌های دور تا به امروز بسیاری از مردم برای خرید انواع پارچه به بازار مراجعه می‌کردند و پس از جستجو پارچه‌ای که از نظر جنس، رنگ و طرح مورد پسندشان را تهیه می‌کردند. در این مقاله سعی داریم، روش‌های ساده و کاربردی را مورد بررسی قرار دهیم تا برای خرید انواع پارچه در بازار بتوان راحت‌تر اقدام کرد.

روش‌های خرید انواع پارچه در بازار

خرید پارچه در بازار معمولا به دو روش نقدی و چکی انجام می‌شود. خرید نقدی پارچه در بازار معمولا توسط مشتریان معمولی، خیاطان یا تولیدی‌های کوچک انجام می‌شود ولی خرید چکی این محصول معمولا توسط تولیدی‌های بزرگ و متوسط صورت می‌گیرد. مشکل جدی که بسیاری از عمده‌فروشان پارچه با فروش چکی محصولات خود دارند، آن است که بسیاری از این تولیدی‌ها با بدقولی سازمان‌ها و ارگان‌ها روبرو می‌شوند و نمی‌توانند نقدی خرید کنند یا به چک خود را در زمان مقرر عمل کنند. با توجه به این امر بسیاری از عمده فروشان پارچه از عرضه پارچه به صورت چکی خودداری می‌کنند و تنها با افرادی که از آن‌ها شناخت قبلی دقیقی داشته باشند، کار می‌کنند.

راه‌هایی برای تشخیص جنس پارچه

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در زمان خرید پارچه بین دو یا چند جنس توانسته باشید، جنسی که مورد پسندتان است را انتخاب کنید. انتخاب جنس مناسب پارچه، تاثیر بسیاری بر نوع دوخت و مدل لباس خواهد داشت، به همین دلیل برای انتخاب آن باید بسیار دقت داشت. اولین قدم برای تشخیص جنس مناسب، داشتن آگاهی از الگو و لباسی است که در نظر دارید، با استفاده از آن پارچه دوخته شود. به طور مثال اگر تصمیم به دوخت یک لباس مجلسی پر زرق و برق دارید، به طور حتم پارچه ضخیم و پشمی مناسب شما نیست و باید به سراغ پارچه‌های سبک‌تر بروید. معمولا برای تشخیص جنس پارچه راهکار بسیار ساده‌ای وجود دارد و آن هم لمس پارچه است، در بسیاری از موارد شما می‌توانید با لمس پارچه متوجه مناسب یا نامناسب بودن آن برای خود شوید. در غیر این صورت می‌توانید با شرح مدل لباس برای فروشنده با کمک راهنمایی‌های وی پارچه مناسب را تهیه کنید.

انتخاب رنگ و طرح پارچه

یکی از موارد بسیار مهمی که برای خرید انواع پارچه مورد توجه همه است، طرح و رنگ پارچه است. طرح و رنگ پارچه انتخابی باید متناسب با سن، سایز، رنگ پوست و جنسیت فرد انتخاب شود. باید گفت همه افراد می‌توانند برای تهیه لباس از هر رنگ پارچه‌های استفاده کنند ولی در صورتی که انتخاب رنگ پارچه متناسب با پوست باشد، جلوه زیباتری به همراه خواهد داشت. 

اگر رنگ پوست گرم و سبزه‌ای دارید، بهترین انتخاب برای شما رنگ‌های طبیعی مانند هلویی، قرمز، نارنجی، کهربایی، طلایی، زرد، زیتونی، ارغوانی، بنفش قرمز، خاکستری مایل به قهوه‌ای، کرم و کاپوچینویی است. 

اگر از آن دسته افرادی هستید که پوست سرد و خیلی سفیدی دارید، بهترین انتخاب برای خرید انواع پارچه رنگ‌های آبی روشن، زمردی، یخی، صورتی، بنفش تیره، یاقوتی، سفید، سرمه‌ای، خاکستری، قرمز روشن و زرد کم رنگ است.

رنگ‌های مناسب برای خرید انواع پارچه برای پوست‌های خنثی یا گندمگون، رنگ‌های سبز، نسکافه‌ای، خاکستری، سیاه، سبز یشمی، زرد، آبی پر رنگ، بنفش و زرد است. باید گفت این دسته افراد بسیار خوش شانس هستند زیرا بسیاری دیگر از رنگ‌ها نیز برای آن‌ها مناسب است.

خرید اینترنتی انواع پارچه

هرچند خرید مستقیم انواع پارچه در بازار امری است که بسیاری از افراد به انجام آن عادت کرده‌اند ولی با توجه به وجود آلودگی در شهرهای بزرگ، ترافیک و هرج و مرج موجود، بهتر است، برای خرید این محصول از طریق وب سایت‌های معتبر اقدام کرد. در بسیاری از وب سایت‌های عرضه کننده پارچه به صورت کامل مشخصات پارچه‌ها قرار داده شده است تا افراد بتوانند به راحتی تصمیم گرفته و محصولات مورد نظرشان را خریداری کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *